Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 30 kwi 2025, o 03:36


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 21 lut 2015, o 17:51 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 25 sie 2014
    Posty: 22
    Pomógł: 0

    Witam.
    Jestem posiadaczem akcelerometru analogowego MMA7361.
    Czujnik ten mierzy zarówno przyśpieszenie statyczne jak i dynamiczne.
    Jako, że wykorzystuję jedynie przyśpieszenie statyczne chciałbym zniwelować wpływ
    przyśpieszenia dynamicznego, gdyż wprowadza ono pewne problemy. I tu moje pytanie.
    Czy jest to w ogóle możliwe? Jeśli tak to w jaki sposób należało by to zrobić lub zmniejszyć
    jego wpływ.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 21 lut 2015, o 18:36 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 17 wrz 2014
    Posty: 7
    Pomógł: 0

    Proponuję zastosować filtr dolnoprzepustowy i powinno być ok.
    Pan Mirek nawet nakręcił poradnik jak zrealizować cyfrowy filtr dolnoprzepustowy w ATmegach:
    http://mirekk36.blogspot.com/2014/02/av ... filtr.html.
    Możesz też próbować z filtrem pasywnym za pomocą rezystora i kondensatora, tylko musisz też sobie obliczyć wartości. Ale proponuję filtr Pana Mirka jeśli i tak korzystasz z mikrokontrolera. Jest prosty i wartość filtracji możesz sobie zmieniać w programie.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 21 lut 2015, o 18:59 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 23 maja 2014
    Posty: 317
    Pomógł: 19

    Hmm... Rzeczywiście ciekawe pojęcia, ale może tak jest w rzeczywistości... Może tu chodzi o to, że przyspieszenie dynamiczne uznawane jest za przyspieszenie chwilowe (początkowe), natomiast przyspieszenie statyczne jest to zmiana prędkości przy stałej zmianie czasowej. Porównując do sytuacji życiowej, to ja to rozumiem tak, że dynamiczne przyspieszenie to jest to, które wciska mnie w fotel gdy dodaję gazu ruszając z miejsca, a statyczne to jest to które trzyma mnie wciśniętego w fotel (prędkość nadal wzrasta, ale już nie tak dynamicznie). Trochę to takie udziwnianie, ale ciekawe. ;)

    Pozdrawiam! j23 Jarek

    _________________
    "O sygnałach bez całek" Czesław Frąc



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 21 lut 2015, o 19:25 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 23 maja 2014
    Posty: 317
    Pomógł: 19

    mokrowski napisał(a):
    (...)Może chodzi o zmianę przyśpieszenia czyli 3 pochodną?(...)

    No dokładnie tak należałoby to tłumaczyć, z tym że ja nie chciałem wyjeżdżać zaraz z całkami i pochodnymi ;) ale bardzo trafnie to Kolego ująłeś.

    Reasumując z tego rozważania, to w takim ujęciu przyspieszenie statyczne byłoby wtedy gdyby trzecia pochodna z prędkości po czasie byłaby równa zeru, a dynamiczne gdyby ta pochodna była różna od zera.

    Pozdrawiam! j23 Jarek

    _________________
    "O sygnałach bez całek" Czesław Frąc



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2015, o 07:42 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 25 sie 2014
    Posty: 22
    Pomógł: 0

    Już wyjaśniam :)
    W nocie katalogowej są podane definicje " dynamic acceleration " oraz " static acceleration ".
    Możliwe że źle tłumaczę. W przyśpieszeniu statycznym chodzi o pomiar przyśpieszenia grawitacyjnego.
    Wiadomo że jest ono stałe ale pod różnym ułożeniem czujnika względem Ziemi oddziałuje inaczej.
    Ten rodzaj przyśpieszenia wykorzystuję poziomowania platformy. Jednak gdy dochodzi do jej regulacji,
    i oddziałuje pewną siłą na platformę ( czujnik do niej przymocowany ) w trakcie nagłego ruchu pojawia się
    dodatkowe przyśpieszenie dynamiczne co uniemożliwia osiągnięcie poziomu w szybki sposób. Jedynie po chwili
    kiedy układ się "uspokoi" - będzie wykonywał coraz to łagodniejsze ruchy. Spróbuję zastosować wspomniany filtr
    dolnoprzepustowy.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2015, o 21:29 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 23 maja 2014
    Posty: 317
    Pomógł: 19

    Rodis11 napisał(a):
    Już wyjaśniam :)
    (...)
    Hmm.. Zdaje się, że w takim razie wszystko jest tak, jak napisał to Kolega Mokrowski i ja (przeliczenia).
    Swoją drogą robisz jakiś ciekawy projekt ;) Planujesz podróż na Marsa jako konkurent NASA? ;)

    Pozdrawiam! j23 Jarek

    _________________
    "O sygnałach bez całek" Czesław Frąc



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO