Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 17 maja 2025, o 00:00


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 8 lis 2011, o 21:32 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 06 paź 2011
    Posty: 17
    Pomógł: 0

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie technicznej natury sterowania silnika. Nie wiedziałem gdzie wsadzić temat więc pytam tu.
    (generalnie można zrobić nowy wątek na forum o technice jako takiej).

    Jak wiadomo silniki różnego rodzaju przy rozruchu pobierają znacznie większy prąd niż przy obrotach nominalnych.
    Kiedyś robiłem następującą symulację i oto wynik:
    http://imageshack.us/photo/my-images/844/prad.jpg/

    i teraz pytanie :
    Czy przy sterowaniu PWM silnika, przy każdej zmianie napięcia indukuje się znacznie większy prąd niż nominalny w obwodzie?

    zauważyłem że przy małych obrotach ( wypełnienie 20%) silnik buczy jak transformatorek , czy może to być spowodowane właśnie tym prądem?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 8 lis 2011, o 22:42 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27396
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    Dokładnie, silnika DC prawie nigdy nie uda się wysterować liniowo równo od 0% do 100%. Zawsze do pewnej granicy będzie problem o jakim piszesz i czasem takie buczenie. Tak jak piszesz silnik przy starcie zawsze pobiera nieco większy prąd niż podczas biegu jałowego. A jeszcze większy podczas obciążenia i maksymalny przy przeciążeniu. Dlatego jeśli dajesz PWM 20% to jest za mały prąd żeby wystartował ale na tyle duży że wprawia już w jakieś drgania jego cewki. Dlatego trzeba sobie doświadczalnie ustalić granicę od jakiej silnik rusza i to przyjąć jako 0% PWM dla swojego programu.

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO