Witam,
Chcę się pouczyć klas.
Zrobiłem sobie taką apkę:

Do wyboru mamy opór:10,20,30,40,50
Oraz długość.
Aplikacja po prostu mnoży wartość oporu(czyli te 10,20,30,40 lub 50) razy długość i podaje wynik.
Zrobiłem sobie klasę opory:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
oraz stworzyłem pięć obiektów:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Oraz dodaje je do listy wyborów z ComboBoxa
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
I teraz mój problem.
W jaki sposób POPRAWNIE używając klas, po przyciśnięciu przycisku licz, wyliczał sie opór.
Ja to zrobiłem na ifach:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Czy da się jakoś nie robić tylu tych ifów (bo to jakoś takie dziwne)
Tylko jakoś tak
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Czyli po prostu, żeby sprawdził jaki obiekt siedzi w Comboboxie, i pomnożył wartość tego obiektu (value) go razy textBoxDlugosc.Text
Bo jesli dodam sobie pp jakims czasie nowy opór np. o60. to nie będę pamiętał, aby w funkcji
private void button1_Click Dodać kolejny warunek..
CHciałbym się jakoś przed tym zabezpieczyć,aby dodając kolejny obiekt np. o60 klasy opory nie musieć nic dodawać w funkcji która liczy.
Mam nadzieję, że mniej więcej wiecie o co mi chodzi