Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 30 kwi 2025, o 05:31


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 3 kwi 2014, o 09:15 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 maja 2013
    Posty: 568
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 31

    DAREK J napisał(a):
    Tak jest to firma na P ale jako PKP ICC....... a już za chwile mamy kolejne testy na ED250 (Pendolino) w podwójnej trakcji w sumie falowniki pobiorą prąd sumaryczny ok.3,8 kA.


    Podpytam się trochę bo mnie jazda pociągiem trochę irytuje. W składach EN57 modernizowanych z zasilaniem prawdopodobnie PWM, w słuchawkach a także na niektórych elementach konstrukcyjnych słychać buczenie. Prawdopodobnie przetwornica pracuje w paśmie akustycznym zakłócając inne elektroniczne urządzenia audio. W Stadler FLIRT tego nie zaobserwowałem.
    Czy mam rację że ktoś spieprzył projekt przetwornicy zasilającej?

    Druga sprawa, Pendolino, uważam że szybciej jak 120 km/h nie będzie jeździł.
    Mamy dużo pociągów które rozwijają niezłe prędkości, Bombardier TRAXX czy Stadler FLIRT mają prędkość katalogową 160 lub 170 ale poruszają się nie szybciej jak 120.
    Dlaczego nie jadą szybciej? Taki mają rozkład jazdy?

    Trzecia sprawa, dawno nie jechałem z Mińska do Warszawy więc nie wiem czy się coś zmieniło. Pomiędzy dworcem Warszawa Rembertów a Warszawa Wschodnia codziennie Stadler FLIRT był wyprzedzany przez spalinowy VT627 z Czeremchy. Normalnie ten odcinek pociągi pokonują bardzo długo i powoli, ten szynobus pokonuje go 3-4 minuty krócej.
    Czemu inne pociągi nie mogą jechać szybciej?

    _________________
    Und schreien

    Spring
    Erlöse mich
    Spring
    ...



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 3 kwi 2014, o 10:50 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 02 gru 2012
    Posty: 530
    Lokalizacja: Bydgoszcz
    Pomógł: 8

    Jako, że pracuję w firmie produkującej pociągi, wypowiem się w temacie :)

    Ad 1. Nie wiem jak przetwornice na Flirtach, ale na naszych pojazdach produkcji bydgoskiej, przetwornice pracują w paśmie wyższym, niż częstotliwość akustyczna. Silniki sterowane są zmienną częstotliwością, ale nie pamiętam już, jakie duże są to częstotliwości. Na pewno wyższe, niż akustyka. Być może spowodowane jest to kiepską odpornością na fale elektromagnetyczne. Pamiętajmy, że w obwodach WN płyną ogromne prądu, rzędu kiloamperów, więc pole elektromagnetyczne, jakie się wydziela też jest zacne. Prawdopodobnie to ma duży wpływ

    Ad 2. Nie ważne, czy Pendolino, czy PESA, czy Newag, czy Flirt Stadlera, infrastruktura nie pozwala w niektórych miejscach na prędkości powyżej 120km/h. Są odcinki, gdzie pojazdy kursują z prędkością 160km/h. Konstrukcyjnie pojazdy elektryczne produkowane są na prędkości 160km/h i więcej, ale tory są tak krzywe, że nie jeździ się z takimi prędkościami.

    Ad 3. Nie mam zdania, bo nie jeżdżę tam. Być może tak jest rozkład ustawiony, że tak się dzieje, trudno mi powiedzieć.

    Pozdrawiam!

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 3 kwi 2014, o 12:55 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 maja 2013
    Posty: 568
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 31

    Kiedyś (przez prawie 10 lat) pociągami jeździłem codziennie ale pogarszająca się jakość usług Kolei Mazowieckich spowodowała to że przeniosłem się do Warszawy. Więc jako były użytkownik też wypowiem się w temacie.
    Najwyższy komfort podróży w Kolejach Mazowieckich zapewnia wagon piętrowy + lokomotywa TRAXX, http://www.mazowieckie.com.pl/inwestycj ... orach.html
    Nie czuć momentu ruszenia i przyspieszania, jedyne odczucie że jedziemy to przesuwający się obraz za oknem oraz bujanie się na boki odczuwalne na górnym pokładzie.
    Na drugim miejscu jest Stadler FLIRT, trzecie miejsce 27WE, czwarte i ostatnie EN57.

    _________________
    Und schreien

    Spring
    Erlöse mich
    Spring
    ...



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 3 kwi 2014, o 13:02 

    Pomógł: 0

    Sam stricte na flitry w Kolejach Śląskich nie narzekam, ale w sumie nie ma się co dziwić, że jest jak jest, przez dekady w infrastrukturę nikt nie inwestował, parę pindolino tego nie rozwiąże.



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 4 kwi 2014, o 09:06 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 27 lis 2012
    Posty: 291
    Pomógł: 6

    Chyba ktoś wziął niezłą kasę za Pendolino. Cena kilka razy większa niż krajowe, moc przystosowana prawie do 300 km/godz( czyli 3 razy większa niz potrzeba) gdy w Polsce rzadko można jechać 160 km/godz. I długo tak będzie. Jedyny plus, że trochę poprawiliśmy wskaźnik bezrobocia w przyjaznej Italii.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 4 kwi 2014, o 09:09 

    Pomógł: 0

    Wiesz jak to będą tłumaczyć, no przecież musieliśmy wybrać najtańszą ofertę w przetargu, bo przecież takie przepisy.....



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO