Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 17 maja 2025, o 09:33


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
    Autor Wiadomość
     Tytuł: Grajek
    PostNapisane: 27 kwi 2015, o 17:42 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 kwi 2013
    Posty: 187
    Lokalizacja: Kobiernice
    Pomógł: 13

    Witam,

    Chciałbym przedstawić bibliotekę umożliwiającą odtwarzanie melodyjek w formacie RTTTL. Może zacznę od prezentacji:

    Wersja long :)

    Zaletą biblioteki jest to, że nie blokuje działania procka podczas odtwarzania muzyki. Również nie trzeba majstrować przy konwersji melodyjki. Wystarczy ją wrzucić jako string a biblioteka już sobie poradzi z jej odtworzeniem. Dzięki uwagom kolegi Krauser rozmiar biblioteki wynosi ok 2kB :D

    Minusy - Na chwilę obecną dla każdego procka i dla każdej częstotliwości taktowania (w demkach biblioteka ustawiona na ATmegę8 i F_CPU=8MHz) trzeba generować oddzielnie część kodu odpowiadającego za ustawienie odpowiedniej częstotliwości dla każdej nuty. Pobawiłem się trochę arkuszem kalkulacyjnym (OpenOffice Calc) w którym można wygenerować potrzebny kod całkiem szybko i przyjemnie. Wystarczy podać częstotliwość taktowania, rodzaj timera (8 czy 16 bit), nazwy rejestrów oraz przypisać wartości przeskalera dla pinów CSxn. Następnie po kliknięciu buttona wygenerowany fragment kodu zostanie skopiowany do schowka, który trzeba wkleić do instrukcji warunkowej case w funcji playNote w pliku piezo.c. Jest troszkę kombinowania, ale jak się raz ustawi to można odtwarzać co się chce :)
    Obrazek

    main.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    piezo.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    piezo.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Załączniki:

    Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.

    _________________
    zapraszam na bloga http://bakcyl8bit.blogspot.com/



    Ostatnio edytowano 27 kwi 2015, o 19:12 przez artur85, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
     Tytuł: Re: Grajek
    PostNapisane: 27 kwi 2015, o 18:46 
    Offline
    Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 16 lip 2012
    Posty: 2088
    Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
    Pomógł: 411

    Przypominają się stare dobre czasy.
    artur85 napisał(a):
    Minusy - rozmiar biblioteki to ok 6kB.

    Mi wyszło 2 kB bez muzyki i 4 kB z melodyjkami.

    A zmieniłem sobie tylko:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    na
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    na
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    i w bibliotece:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    na
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Co do zmiany nutek po zmianie kwarca to można by spróbować użyć timer1, a wtedy na jednym preskalerze można by to obskoczyć i w kodzie wykorzystać sobie symbol F_CPU


    Autor postu otrzymał pochwałę

    _________________
    Dragonus Cracovus: Biomagia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
     Tytuł: Re: Grajek
    PostNapisane: 27 kwi 2015, o 19:04 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 kwi 2013
    Posty: 187
    Lokalizacja: Kobiernice
    Pomógł: 13

    Wow, dzięki!
    Z tym mnożeniem przez 1.5 nieźle pojechałem. Wystarczyło poprawić jedną linijkę kodu i bach!
    Obrazek
    Paskudne 1.5 :twisted:

    _________________
    zapraszam na bloga http://bakcyl8bit.blogspot.com/



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO