
W sumie to bardziej zajawka niż opis DIY , ale może na początku wyjaśnię o co chodzi:
Tu chciałem wam przedstawić specyficzne urządzenie które stanowi w sumie kilka w jednym:
TRIP Computer
-- przekazuje on informacje dostępne w sieci samochodu w tym na złączu ODB
dzięki czemu możemy w prosty sposób monitorować pracę jednostki a otrzymujemy:
-- prędkość w km/h
-- przebieg dzienny w km
-- obroty silnika
-- ciśnienie doładowania
-- spalanie: chwilowe w L/h, dostępne paliwo , spalanie właściwe , zasięg na dostępnym paliwie
-- kontrola ciśnienia w kołach i temperatura kół
-- stan układu hamulcowego
i wiele innych dostępnych na ODB ale i poza nim
Parametric Computer
-- Tu mamy wpływ na niektóre parametry pracy silnika w tym doładowanie , sterowanie zaworami
jak też i zmiany w mapach paliwa oraz kontrola zaworów turbiny i takich tam ...
Do zbudowania urządzenia została wybrana płyta SOM-STM32F429IG ze względu na bogate wyposażenie
zezwalające na zbudowanie wszystkiego na jednym ustroju, Ponadto prezentacja informacji jest wykonywana na dotykowym LCD 5" .
Płytka opisana tu: --->
http://www.sunduino.pl/wordpress/som-st ... agajacych/Płytka ma spore zasoby i pozwala naprawdę wiele osiągnąć bez oczywiście wysiłku. Dobrze
teraz przejdźmy do prezentacji możliwości:








Odczyt ciśnienia w kołach zrealizowałem na czujnikach TPMS Siemensa stosowanych w Jaguarze X-Type
bo akurat miałem pod ręką

niema z nimi problemu gdyż ładnie pracjują w paśmie 433Mhz a reamka
nie jest skomplikowana do odczytu , odczyt dokonuje się co 1sek i co ten czas sa wysyłane informacje.
odbiornik zrealizowany na układzie CC1101 dostarczonym przez Texas Instruments

Zastosowałem 5 szt co obejmuje odczyt z 4 kół jezdnych + zapasowe.
Inclinometer jest zrealizowany na żyroskopie LSM9DS0 iNEMO, który otrzymałem od STM wspomaganym przez L3GD20...

Niestety muszę nad tym jeszcze popracować gdyż nie podoba mi się obecny rozkład i grafika
ale chodziło o uruchomienie modułu ...

Na zdjęciach widać też moduł wykonawczy do sterowania zaworami i pośrednik odczytu danych , został on oparty o
mikrokontroler ATmega 3289PV, płytka była zamówiona u Happy People Republic of China

jakość wykonania jest
na światowym poziomie.

Aplikacja na SOM-STM32F429IG została napisana w Visual Studio 2015 Community przy użyciu języka C# (Sharp)
w środowisku dedykowanym dla F429i na platformie microFramework. Język został celowo dobrany ze względu na
łatwośc i prostotę aplikowania.
kolejnym modułem całego układu jest prawie ukończony zestaw głośnomówiący Bluetooth oparty o CC2640. który już pracuje
co widać na screenach , dodatkowo w projekcie przewidziałem kontrolę alarmu i powiadomienie GSM oparte o modem GPRS m590e, oraz możliwość sterowania niektórymi funkcjami i nadzorem via WIFI /GSM poprzez aplikację na WindowsPhone (na razie nawet nie tyknięta)
Na tą chwilę uznaję iż jest 89% projektu zakończone , jeszcze muszę wykonać zabudowę w kokpicie pojazdu i dokonać testów
w środowisku docelowym gdyż na stole jak widać różnymi zestawami można sobie za symulować wszystko , a w aucie
mamy śmietnik i wyjdą klocki głównie w zasilaniu dlatego też na module wykonawczym widać zestaw filtrujący zasilanie dla SOM-STM32F429IG wraz z transformatorem separującym zasilanie.
Teraz ważne informacje związane bezpośrednio z projektem ...
1. Schematy nie będą publikowane gdyż wykorzystane zostały dostępne w handlu moduły
zaś moduł wykonawczy jest prostym urządzeniem komunikującym się wia UART z płytą SOM nie wymagającym opisu
2. Nie będą udostępniane kody źródłowe i skompilowane wsady ---> projekt jest zamknięty i nie jest uniwersalny
powstał konkretnie dla samochodu Land Rower Freelander TD4 2004 rok. I nie będzie pracował z innym samochodem
bez daleko idących zmian
Oczywiście na pytania odpowiem , ale stosowanych prze ze mnie rozwiązań i sposobów komunikacji
z modułami samochodu po sieci CAN omawiał szczegółowo nie będę

<ze względu na bezpieczeństwo>
Filmy i obszerniejszy opis pojawią się na sunduino.pl w momencie zabudowania i rozpoczęcia testów
Systemu. Oczywiście nie jest to nic super i na pewną są tu tacy co zrobią duzo lepsze projekty ...
Niemniej ten spełnia moje oczekiwania choć jeszcze wiele mnie czeka poprawek i pracy -- tak mi się wydaje przynajmniej

Puki co małe co nieco ....
http://www.sunduino.pl/wordpress/stpc-c ... r-czesc-1/oraz opis jak się dobrac do czujników TPMS
http://www.sunduino.pl/wordpress/stpc-c ... enia-tpms/UPDATE !!!
UWAGA !!!
Należy jednak pamiętać że korzystacie na własną odpowiedzialność
nie obytym nie polecam ingerowania w instalację samochodu , gdyż
może to być zgubne. To nie jest zabawka ...----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tymczasem zamieszczam dokumenty które mogą wam pomóc w odnalezieniu się, Oczywiście
nie będę omawiał zagadnień gdyż tu w dokumentach jest jasno i wyraźnie, Załącznik:
can20.pdf
Załącznik:
BCANPSV2.pdf
Proszę też nie marudzić .... zasada prosta ... pobrałeś, podziękuj - nie pasuje nie pobieraj
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------