Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 27 gru 2024, o 14:06


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 gru 2014, o 09:36 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 05 gru 2013
Posty: 246
Pomógł: 0

Zdaje sobie sprawę z tego, że pomiędzy C i C++ występują pewne równice, m.in. w definicjach typów, rzutowanie jednego typu na drugi, charakterze stałych itp. Z tego powodu kompilator nieraz zgłosi jakiś błąd i będzie trzeba się trochę pomęczyć.
Teraz jednak mam do czynienia z innym problemem - kod się kompiluje, ale nie działa prawidłowo.

Sytuacja wygląda następująco:
Przerzucam się powoli na AVR C++, próbując wykorzystać biblioteki z Arduino w swoich projektach. W tej chwili udało mi się doprowadzić Arduino Ethernet library do stanu, w którym kompiluje się ona bez problemu. Działa także inicjowanie układu W5100 oraz nawiązywanie prostej komunikacji. Do debugowania potrzebuję jednak UART-a. Wziąłem więc bibliotekę Pana Mirka (ta z Green Booka) i po prostu skopiowałem ją do plików mkuart.h i mkuart.cpp. Treść plików została pożyczona z projektu (napisanego w C), w którym komunikacja po serialu działała bez najmniejszych problemów na tej samej płytce uruchomieniowej, również mojego projektu. We właściwościach ustawiona jest ta sama wartość F_CPU, właściwa dla kwarcu na płytce.

Program skompilował się bez problemu, ale po jego wgraniu nie widziałem w terminalu żadnych danych wysyłanych przez uart_puts(). Jednocześnie płytka odpowiadała na wysyłane pakiety UDP, a więc wiadomo, że pozostały kod się wykonywał.

Taki problem może wynikać z jakichś różnic w specyfice języków C i C++, czy raczej to ja coś pomieszałem i po prostu nie widzę ewidentnego błędu, patrząc w kod?

Oczywiście później chętnie doprowadziłbym tę bibliotekę do stanu obiektowego, ale na razie chcę po prostu uruchomić kod.

Mam też nadzieję, że przeniesienie do C++ biblioteki parsującej komendy AT nie będzie zbyt skomplikowane. ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 20:40 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 05 gru 2013
Posty: 246
Pomógł: 0

mokrowski napisał(a):
W takich przypadkach pierwsze pytania które powinny paść to:
1 Czy użyłeś extern "C" ? Język C i C++ inaczej buduje pliki *.o.
topic7208.html <- tu masz na ten temat więcej.


Tak, ale nie wiem czy dobrze go używam, bo mimo to dostaję błędy wynikające z charakterystyki C++.
Weźmy na przykład bibliotekę do parsowania komend AT z Green Booka. Treść pliku komendy_at.c przeniosłem do utworzonego w projekcie pliku komendy_at.cpp, zamykając ją w następującej klamrze:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


To samo zrobiłem z zawartością pliku komendy_at.h.
Niestety przy kompilacji cały czas dostaję błąd wynikający z rzutowania typów, które są niekompatybilnej w C++.

Kod:
Error   1   invalid conversion from 'void*' to 'int8_t (*)(uint8_t, char*, char*, int) {aka signed char (*)(unsigned char, char*, char*, int)}' [-fpermissive]


W C ten kod kompilował się bez problemu. Czyżby extern "C" {} nie działało z jakiegoś powodu? Co robię źle?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 21:20 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 05 gru 2013
Posty: 246
Pomógł: 0

Hmm... Czyli nie zrozumiałem. Zastosowanie extern "C" {} nie sprawi, że projekt zacznie traktować fragment kodu wedle zasad charakterystycznych dla języka C? Nie zacznie np. bardziej liberalnie traktować rzutowania jednego typu na drugi?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO