Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 26 kwi 2026, o 01:23

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2014, o 11:35 
Nowy

Witam mam takie pytanie czy jest jakiś łatwy sposób na rozwiązanie przełączania pomiędzy trybem odbioru/transmisji
obecnie aby mój kod zadziałał muszę każdorazowo resetować obie atmegi32.
Zaznaczam ze jestem początkującym.
Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Ostatnio edytowano 29 paź 2014, o 20:32 przez MarcinPieta, łącznie edytowano 4 razy

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 paź 2014, o 11:44 
Użytkownik

Kolega bez obrazy ale ten kod to jakaś "sieczka" jest.

Kod Enigmy szybciej bym rozszyfrował. Tabulację do poprawy, liczby heksadecymalne nawet przy sczytywaniu wciśnięcia klawisza. Parę takich kwiatków jest.

Pamiętaj, że udostępniając kod na forum, musisz zachęcić kogoś, aby ten kod chciało mu się przeczytać. Tak więc im lepszej jakości kod wrzucisz tym szybciej znajdziesz chętnego.

z Niebieskim pozdRowieniem,
Doman89

PostNapisane: 29 paź 2014, o 18:53 
Użytkownik

Więc tak - może nie zagłębiłem się w program wielce, ale inicjację masz poza while, więc odbędzie się tylko raz. Dodaj zmienną "aktualny tryb pracy" i dodatkową pętlę wewnątrz while, która sprawdzi, czy ustawiony tryb (na pinach o ile dobrze widzę) jest rożny od tej nowej zmiennej - jeśli tak, to init w nowym trybie i aktualizacja zmiennej.

tak na szybko - nie gwarantuję że dobrze - nie zagłębiłem się w kod

PostNapisane: 29 paź 2014, o 18:59 
Użytkownik

A z ciekawości takie pytanko. Po co jakieś przełączanie na master czy slave?
Wszak USART potrafi działać w trybie full duplex (jednoczesna łączność dwukierunkowa).
W związku z tym przecież możesz zrobić tak żeby wysyłał kiedy chcesz
A odbierze wtedy gdy drugi procek mu coś wyśle ;-)