Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 4 mar 2026, o 02:16

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2014, o 19:44 
Nowy

Witam. Na początku chciałbym się przywitać jako nowy członek społeczności. Tak więc Witam ;) Mam na imię Robert i jestem totalnym początkującym w dziedzinie tworzenia i programowania płytek PCB. Zabrałem się za to gdyż zamierzam stworzyć projekt ale o nim za chwilę. Z góry chciałbym przeprosić jeżeli pomyliłem działy i piszę nie w tym co powinienem lub za wszelakie błędy ortograficzne lub składniowe, musicie to zrozumieć umysł ścisły nie opanował zasad ładnego posługiwania się naszym ojczystym językiem. No ale do rzeczy. Ostatnio zamarzyłem sobie stworzenie takiego sterownika do ogrzewania wody np. w basenie za pomocą solarów. Co ma do tego sterownik? Otóż chciałbym aby: dwa czujniki temperatury umieszczone w zbiorniku oraz przy solarze jeżeli różnica temperatur na czujnikach wzrośnie o określoną liczbę stopni sterownik włącza pompę wody tak więc wchodzimy już w sterowanie 230v. Kolejną rzeczą jest zamontowany czujnik poziomu cieczy w zbiorniku. Jeżeli czujnik wykryje niedobór płynu włącza drugą pompa czy ewentualnie jakiś zawór który dostarcza świeżą ilość wody aż do momentu gdy czujnik ten od poziomu cieczy nie wskaże nominalnej pojemności. Oraz jeszcze jedna rzecz, obsługa dwóch siłowników, silniczków który jeden jest nominalnie zamknięty w momencie gdy układ nie pracuje a drugi otwarty, bądź odwrotnie gdy układ pracuje, jeszcze dochodzi sprawa oczyszczenia powierzchni przed uruchomieniem układu ale to już zostawmy. Tak więc moje pytanie jest takie: czy możliwa jest pomoc z waszej strony odnośnie co potrzeba do stworzenia takiej płytki (jakie podzespoły) oraz do samego zaprogramowanie mikrokontrolera.
Podzespoły które już posiadam:
-mikrokotroler ATMEGA 328-PU
-czujnik temp. ds18b20
-przekaźnik hf32f sterowany 5v
-kondensator ceramiczny 100 nf
-listwa goldpinów
-zasilacz 5v