Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 24 kwi 2024, o 13:57


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2012, o 23:45 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 19 lut 2012
Posty: 10
Lokalizacja: okolice Cze-wy
Pomógł: 0

Witam.
Za bardzo nie wiedziałem gdzie założyć ten temat... czy tu czy może w DIY, ale ten dział wydawał mi się odpowiedniejszy.
Krótko o mnie z racji tego że to pierwszy topic / post :) Jestem studentem elektroniki i telekomunikacji, od jakiegoś czasu bardziej interesuję się mikrokontrolerami, ich programowaniem... głównie są to avr'y i język C. Na tym też oprę swoja pracę inż. której pomysł już powstaje... ale do rzeczy :)

Mając zbudowaną jedną, dużą płytkę testową avr według projektu użytkownika mirley (http://mirley.firlej.org/uniwersalna_plytka_testowa_avr), w ramach praktyki eagle'a i prowadzenia ścieżek chciałem zaprojektować i zbudować coś samodzielnie - mniejszego, bardziej mobilnego - płytkę którą mógłbym wrzucić w torbę, zabrać na uczelnię i w czasie okienek popisać / potestować kod.

Stworzyłem schemat i mozaikę na jego podstawie
http://i43.tinypic.com/1t7kgn.png
http://i43.tinypic.com/jidzea.png

W trakcie montażu wyłapałem kilka błędów, które są jedynie mniej więcej zaznaczone na schemacie ale które poprawiłem już na płytce (głównie obwód załączania przekaźnika). W ramach testu, postanowiłem uruchomić termometr. Kod programu i niezbędne biblioteki zaczerpnąłem z książki Mirka, zmieniając piny, wielkość wyświetlacza i magistrali 1wire oraz zmieniając ustawienia rezonatora kwarcowego na 12MHz (takim dysponowałem).