Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 22 maja 2025, o 12:37


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 2 mar 2014, o 19:07 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 28 cze 2013
    Posty: 13
    Pomógł: 0

    Witam po raz kolejny
    Tym razem mam zapytanie odnośnie filtrowania zasilania dla urządzeń montowanych w aucie.
    Pomijając fakt, że mam chyba jedno z najbardziej opornych na modyfikacje aut (Mazda 6) to zachciało mi się dołożyć kilka rzeczy.
    1. Cbradio
    2. Zestaw carpc
    3. Monitoring teperatury w 8 wrażliwych miejscach w aucie
    Teraz mam: słyszę swój głos w głośnikach przy nadawaniu przez CB, widoczne zakłócenia w postaci poziomych pasków na monitorze itp.
    Zastanawiałem się nad podłączeniem oscyloskopu na wyjscie zasilania w aucie i dobraniu kondensatorów filtrując to zasilanie. Oczywiście same urządzenia też sieją sporo zakłóceń ale te filtry powinny coś dać - tak ja uważam.
    Byłem w paru warsztatach montujących Cb to dostałem odpowiedź że jak są zakłócenia to montują inne radia :)
    Ten sam problem wynikł w drugim aucie po zmianie żarówek xenonowych. To palniki sieją zakłócenia a nie tylko przetwornice.

    W każdym razie proszę o poradę czy podążam w dobrym kierunku, czy dobrane filtry oscyloskopem coś pomogą. Na wakacje chciałem założyć jeszcze nitro, ale dopóki nie uporam się z tym problemem to raczej nie bede ryzykował utraty silnika.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 6 mar 2014, o 14:44 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 11 lut 2014
    Posty: 27
    Pomógł: 2

    W przypadku CB radia, żeby uniknąć zakłóceń, antena powinna mieć jak najlepszą masę. Antena montowana bezpośrednio do karoserii samochodu, to najlepsze wyjście. Dodatkowo antena powinna być dobrze zestrojona na najniższy współczynnik fali stojącej.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 6 mar 2014, o 16:23 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 10 sty 2013
    Posty: 844
    Lokalizacja: Przemyśl
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 43

    I filterek na zasilaniu CB też wskazany, natomiast nic nie pomoże jak masz rozstrojoną antenę/ badziewny przewód do niej

    _________________
    Klimatyzacja Przemyśl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 6 mar 2014, o 17:18 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    jak masz magnesowa antene to postaw ja na srodku dachu. fabryczne magnesowki strojone sa na 1.1 do 1.3 odbitej ale na srodku dachu.
    jak zamontowales na stale to SWR w lapke i stroic na 20 kanale i porownac 1 i 40 jak wyglada. powinno cb przestac siac. mozesz rozbebeszyc cb i tam zrobic filtracje na zasilaniu. dolozyc ferryt na zasilanie i na przewod od anteny.

    Wysłane z telefonu

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 6 mar 2014, o 19:10 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 lis 2011
    Posty: 582
    Lokalizacja: okolice Wrocławia :)
    Pomógł: 24

    Jeżeli chcesz uniknąć zakłóceń w aucie absolutnie nie montuj wynalazków typu 'pseudo xenony' czy światła do jazdy dziennej.
    Przetwornice w tych wynalazkach sieją tak że szkoda gadać...

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 mar 2014, o 06:18 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 28 cze 2013
    Posty: 13
    Pomógł: 0

    Antena jest zestrojona dobrze. Auto jest oporne na modyfikacje. Przetwornice mam zwykłe, a sieją też żarówki. Pomysł z filtrowaniem zasilania wpadł mi gdy czytałem o filtrowaniu zasilania mikrokontrolera. Bedzie cieplej to wezme oscyloskop na parking i sprawdze odczyty. Bede musiał stworzyć całą instalacje od nowa. Wpierw spróbuję przefiltrować xenony. Nie uda mi się jedynie umieścić kondensatorów i dławików blisko urządzeń bo miejsca to nie mam za dużo. Potem zajme się dokładaniem kolejnego urządzenia tak aby nie pogorszyć odczytu. Uda się to bedę szczęśliwy, jak nie to będę męczył dalej.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 mar 2014, o 06:47 

    Pomógł: 0

    Na CB się kompletnie nie znam ale jak masz dostępne to popróbuj (oprócz innych pomysłów o których wyżej było) też z ferrytami zapinanymi na wiązki przewodów zasilających dane urządzenie.



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO