Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość. Zacznę klasycznie jestem dość początkujący w avr, c i elektronice ogólnie:D
Do rzeczy. Chciałem zrobić mini (amatorski, dla zielonych, poziom lama) stół poruszający się w dwóch osiach - w zasadzie to nie tak istotne bo jestem gdzieś na początku. Zacząłem naprawdę od zapalania diody z czego się niezmiernie ucieszyłem i poszedłem nieco dalej. Dzięki bezcennym poradnikom Pana Mirka udało mi się ogarnąć podłączenie, enkoder i LCD i to jakoś działa.
Napotkałem problem z PWM. Udało mi się go skonfigurować że gra i buczy a w zasadzie bardziej buczy niż gra. Wydaje dziwne dźwięki których nie potrafię wyeliminować. Zanim ruszy muszę bardzo podkręcić i silnik rusza dość dynamicznie (nazwał bym to sporą histerezą). Nie wiem czy problem jest z programem czy z podłączeniem czy z silnikiem i proszę o radę co mogę zmienić. Po kolei - film z tego co mi się dzieje:
http://www.youtube.com/watch?v=9jRYIGSs ... e=youtu.beSilnik jest podłączony do 12V przez Bogu ducha winny mosfet buz10 którym steruję. Nie wiem co to za model bo wydarłem go ze starej drukarki. Pobiera koło 300mA. Nie załączam schematu bo tu w zasadzie elektronika jaką zastosowałem się kończy (plus parę rezystorów).
OCR1A na LCD rzecz jasna to wartość która tam ląduje. Nie bardzo też wiem czemu ona nagle przyjmuję wartości ujemne? A nawet jeśli to czemu one są wyświetlane skoro w pętli główniej mam ten warunek który widzicie? Poza tym myślałem że wartość napięcia będzie rosnąć liniowo zgodnie z wypełnieniem PWMa. A jeżeli mierzę napięcie (bez silnika bo na filmie zostało z silnikiem) to dla OCR1A=0 jest 0 ale dla OCR1A=1 jest już nagle z 9V no a OCR1A>1000 jest tam powiedzmy 11V. Czemu tak się dzieje? Czemu dla wartości OCR1A=2 nie jest np 0.5V itd?
Uprzedzając pytania nie mam oscyloskopu i dysponuję zaledwie garścią podstawowych elementów elektronicznych.