Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 9 kwi 2025, o 06:43


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 18 gru 2013, o 14:22 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 18 gru 2013
    Posty: 17
    Pomógł: 0

    Witam. Jestem nowy na tym forum i świeży w programowaniu wiec proszę o wyrozumiałość:)

    Mam zadanie do zrobienia.Chodzi o cykliczne otwieranie i zamykanie klapy. Dwa razy dziennie włącznik czasowy będzie podawał napięcie na jakiś czas.
    Ja muszę zaprogramować układ tak aby w momencie pojawienia się napięcia klapa zamykała się (lub otwierała w zależności od zwartej krańcówki)
    Jako że zależy mi na czasie a nie znam żadnego języka programowania postanowiłem zrobić to w Bascomie, który wydaje się najlepszy do szybkiego przyswojenia(w zakresie mi potrzebnym)Po kilku godzinach czytania napisałem taki program.Załącza on kierunek jazdy silnika w zależności od krańcówki ale pozostało mi umieszczenie wykrywania zasilania.Postanowiłem zrealizować to na zasadzie wykrywania zbocza narastającego(w momęcie pojwaienia się napięcia jedynka na pinie )i wtedy silnik rusza.Teraz jedynka od zasilania jest na stałe.I tu pytanie jak to zrealizować?w miejsce "Zasilania" w programie zbocze rosnące.Wie ktoś jak to powinno wyglądać???
    Mam nadzieję, że jasno to opisałem:)

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język basic4gl
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 gru 2013, o 17:34 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Niepotrzebnie komplikujesz sobie życie. Po co Ci zbocze rosnące ? Po włączniu zasilania sprawdź jednorazowo czy jest napięcie na jakimś pinie i tyle.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 gru 2013, o 20:57 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 18 gru 2013
    Posty: 17
    Pomógł: 0

    Ale chce by to było jednorazowe sprawdzenie, bo napięcie będzie przez kilkanaście minut i na pinie będzie stan wysoki.Silnik dojedzie powiedzmy w dół i znowu będzie zrealizowany warunek że jest napięcie i krańcówka zwarta wiec silnik zacznie jechać do góry i tak w kółko.Zbocze pozwalało by na jednorazową akcję aż do ponownego włączenia napięcia.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 gru 2013, o 21:36 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Dodajesz zmienną na przykład stan_wysoki i piszesz:

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język basic4gl
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    I po sprawie.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 gru 2013, o 21:39 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 18 gru 2013
    Posty: 17
    Pomógł: 0

    Kurcze nie bardzo rozumiem:/ jak mam to zastosować w moim układzie?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 gru 2013, o 22:23 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Nie bardzo rozumiem założenia Twego projektu, ale zasada jest prosta, sprawdzasz czy na jakimś pinie jest napięcie zasilania i jeśli jest to ustawiasz flagę by nie sprawdzać tego ponownie. W zasadzie powinno wyglądać to tak:

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język basic4gl
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    I dalej warunkujesz odnośnie zmiennej stan_wysoki



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 19 gru 2013, o 01:18 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 18 gru 2013
    Posty: 17
    Pomógł: 0

    No ok a jak wyglada realizacja zbocza rosnącego?aby reakcja była po zmianie stanu na porcie PINB.0 z 0 na 1



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 19 gru 2013, o 18:35 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Nie bardzo wiem o co chodzi więc wyjaśnij. Albo ja jestem ciemny albo Ty slabo tłumaczysz.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 20 gru 2013, o 23:55 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 sty 2012
    Posty: 777
    Lokalizacja: Karpicko k. Wolsztyna
    Pomógł: 197

    Zbocze rosnące lub opadające bardzo łatwo można wykryć za pomocą polecenia Debounce, którego głównie używa się do obsługi pojedynczych klawiszy. Jeśli polecenie to ma reagować np. na stan wysoki na jakimś pinie, to reakcja nastąpi tylko wtedy jeśli na tym pinie był stan niski. Czyli polecenie reaguje na przejście ze stanu niskiego w wysoki.

    Przykładowy program realizujący twoje założenia mógłby wyglądać np. tak:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język basic4gl
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO