Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 1 maja 2025, o 15:19


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 10 lis 2013, o 13:52 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 05 sie 2013
    Posty: 1154
    Lokalizacja: Lublin / Kraków
    Pomógł: 72

    Witam

    Mam takie pytanie, czy ktoś może wie, zetknął się, używał, wymieniał itp.
    Czujnik ciśnienia gazu w istalacji gazowej w samochodzie.
    Czujnik ten spełnia funkcję wskaźnika ilości paliwa LPG w zbiorniku. No i u mnie zachowuje się on conajmniej dziwnie.
    Jakiego typu jest to czujnik? Czy jest to z punktu widzenia ukłądu pomiarowego dzielnik napięcia, który jak sądzę podaje proporcjonalne do ciśnienia napięcie na wejście ADC ?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 lis 2013, o 14:00 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    prawdopodobnie któryś MPX tam siedzi ale głowy nie daję mam gazowstręt , w każdym razie to najprostsze
    co można tak zastosować i miarodajne i tanie rozwiązanie

    https://www.google.pl/search?q=czujnik+ ... 33&bih=635

    do wyboru do koloru

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 lis 2013, o 14:13 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 05 sie 2013
    Posty: 1154
    Lokalizacja: Lublin / Kraków
    Pomógł: 72

    Podłączając się się RSem do sterownika gazowego, znalazłem w ustawieniach możliwość zmiany typu tego czujnika.
    Ustawiony jest jako "wysokoomowy 10 k".
    Zamierzam się sam za to zabrać, przynajmniej w zakresie moich możliwości, bo przekonałem się już jak tzw. "specjaliści" robią w konia.
    Jak podłączyłem pierwszy raz komputer, to sterownik nie był nawet skalibrowany, był na fabrycznych ustawieniach. Bez doświadzcenia udało mi się skalibrować go w 10 minut.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 lis 2013, o 23:47 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 02 sty 2013
    Posty: 35
    Pomógł: 1

    sq8dsr - tobie chodzi o czujnik ilości gazu w zbiorniku czy ciśnienia gazu czy ciśnienia kolektora

    bo mi się zdaje ze się pytasz o czujnik w zbiorniku , jeśli tak to masz na pewno zwykły potencjometr i jego wskazania zależą od:

    - napięcia w instalacji
    - poprawności wyskalowania w programie
    - osadzenia w gnieździe (takie 2 śrubki ustalają pozycję )
    - wygięcia drutu pływaka w zbiorniku
    - humoru

    Powiem tak ustaw jak się da i olej sprawę bo to jest wskaźnik a nie miernik. Z założenia to on miał pokazywać rezerwę a nie stan paliwa.
    Oczywiście są drogie wersje tego czujnika ale niewiele one zmieniają jeśli instalator źle dogiął drut pływaka

    A z tym szybkim ustawieniem instalacji w 10 minut to nie przesadzaj (sama auto kalibracja to nie ustawienie instalacji lpg) bo trzeba troszkę przysiedzieć aby ocenić co w instalacji pyszczy tzn. ocenić wydajność wtryskiwaczy (rozmiar dyszy i skok tłoka), wydajność reduktora i markę , rozmiar przewodów miedzianych, umiejscowienie wielo zaworu , miejsce odwiertów wkrętek w kolektorze dolotowym itp jak ocenisz to wszystko dopiero bierz się za majstrowanie.

    Zdało by się mieć interfejs diagnostyczny i podejrzeć po strojeniu korekty krótko i długo terminowe ecu pb a potem jeszcze zobaczyć od jakiego obciążenia sterownik przechodzi w pętle otwartą bo może się okazać że bez sondy AFR strojenie po mapach i korektach będzie słuszne tylko do 50% obciążenia a potem sterownik przechodzi w pętle otwartą i leje z sztywnych map.

    Zapraszam na forum http://lpg-forum.pl// tam ci panowie powiedzą co i jak, jest 10 -15 super instalatorów - moderatorów i dzielą się wiedzą.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO