Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 kwi 2024, o 11:40


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 20:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2013
Posty: 33
Lokalizacja: Lubartów
Pomógł: 0

Witam,

Mam za zadanie robić elektroniczny regulator temperatury

Wymagania:
- Musi to być z jak najmniejszą histerezą (temperatura praktycznie musi być stała)
- nie może to być przekaźnik włącz/wyłącz tylko domniemam jakiś tyrystor i płynna regulacja mocy grzałki
- regulacji zadanej temperatury +/- 20*C

Sprzęt: Grzałka 230V 2000W

Zakupiłem słynną niebieską książkę :) i tam jest ciekawy artykuł o płynnej regulacji mocy - ściemniacz, i pomyślałem żeby to jakoś wykorzystać. Jako że jest tam kilka sposobów rozwiązań, a jako że ja jestem mocno początkujący, fajnie by było jakby ktoś może doradził jak taki problem najlepiej rozwiązać. Czy zwykłe włącz/wyłącz tyrystora czy może zmiana wypełnienia połówki sinusoidy. Jak zrobić aby zmusić mikrokontroler do utrzymywania temperatury możliwie jak najbliżej zadanej (wahania 1*C)??

Byłbym wdzięczny za pomoc

_________________
Pozdrawiam
t0mek
gg: 2275292



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 20:52 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 lis 2011
Posty: 302
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 6

Wydaje mnie się, że najlepszy byłby PID, ale mogę się mylić ;).

_________________
Zapraszam:
filiporlo.blogspot.com



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 20:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 lis 2011
Posty: 302
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 6

Ooo. Poradnik o PID pierwsze słyszę. ;)

_________________
Zapraszam:
filiporlo.blogspot.com



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 20:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013