Zaczne że jestem totalnym amatorem
blabla bla - oczekuje od was odpowiedzi i maks porad
W każdym razie:
Zrobiłem "trenażer do strzelań pistoletowych" - chodzi głównie o "schematy czasowe" czyli wł/wył zestawu diód
Wszystko działa w miare dobrze. Tu obrazki :
Programu nie wklejam bo mrok
))) ale działa
Wykorzystałem Mirkowe pokrętło/encoder do sterowania ! YEah! Dzięki !:D + wyświetlacz z nokii
W skrócie - urządzenie na stanowisku -> kabelek 30metrów -> na tarczy zestaw diód led (czerwo i zielo zapalane na przemian)
do sterowania urzyłem tranzystorów 4407a (na schemacie U1 i U2) ->
http://www.aosmd.com/pdfs/datasheet/AO4407A.pdfZałożenia są takie że zasilacz dowolny(do 15v) , zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją , możliwość podłączenia kilku zestawów diód (5 stanowisk )
Nie bardzo wiedziałem jak sobie poradzić z spadkiem napięcią na 30m kablu i potem ogarnięcie możliwości podłaczania kolejnych zestawów led - więc postanowiłem do każdego zestawu led dodać 7805 5v żeby zawsze mieć na każdym to samo napięcie.
Ale oczywiście problemy po testach :
1. 7805 grzeje się MEGA! zestaw led bierze ok 200mA (to jeszcze obleci )
2. Mostek przy 5 zestawach led grzeje się MEGA! (ponad 1A) - i tu sedno co mnie rozbiło ! - nie wiedziałem jak inaczej zabezpieczyć się przed odwrotną polaryzacją więc stwierdziłem że "a dobra olewam to zabezpieczenie skoro i tak ja dostarczam zasilacz";(użyłem zasilacza freebox DA-1212A - 12v 1.2A - do znalezienia na necie ) wylutowałem mostek , podłączyłem wszystko drucikiem, podłączyłem zasilacz i szlag trafił atmege i AMS 1117 3.3;
Nie mam pojęcia dlaczego??!?!?!? - najgorsze że pomyślałem że to przypadek jakiś i zrobiłem to samo w drugim urządzeniu ... no i szlag trafił kolejny zestaw.... ech ...
3.Buzzer jakoś bardzo cicho mi działa
4.Zostawiłem miejsce na kwarc zew - ale w sumie dokładnośc z wew chyba jest wystarczająca.
Najważniejsze pytanie dla mnie
1.jak to się w ogóle stało że urządzenia się spaliły ?