Ja sobie to tłumacze w jeszcze jeden sposób, extern stosuje wszędzie tam, gdzie zmienne mają być widoczne w pliku main.c
GwynBleidD napisał(a):
Czyli kompilator dostaje informację "nie szukaj tej zmiennej w bieżąco kompilowanym pliku, ona została w innym zdefiniowana".
To w zasadzie oddaje clue.
Drugim przykładem tego jest bodajże film gdzie Mirek pisze Sneaka, tam jest już to na wyższym poziomie abstrakcji bo jest używane rzutowanie na typ nie jawny
![Śmieje się :lol:](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_lol.gif)
(ależ to fajnie brzmi). Właśnie z podobnego powodu dla którego używamy "extern" by poinformować kompilator, że wiemy co robimy. Przy void, po prostu mówimy olej typ, a przy extern, słuchaj no panie kompilator (linker) ta zmienna została już zdefiniowana, a tu masz tylko informacje, co to za zmienna i jak się nazywa.
PS. Normalnie hasłem "rzutowanie na typ niejawny" można by wyrywać laski na Polibudzie
![Śmieje się :lol:](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_lol.gif)
Chodź z rzutuje cię niejawnie
![Pokazuje język :P](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_razz.gif)
.