Hej
Ano zalezy to od silnika, jego typu, obciążenia i przeznaczenia. Niskie PWM może powodowac szarpanie , zbyt wysokie może miec wpływ na tranzystor kluczujący i moment obrotowy, nie zapominaj że silnik ma cewki o jakiejś tam indukcyjności, które to sa podatne na częstotliwość jabky niebyło
. Inaczej chodza silniki szczotkowe inaczej BLDC. Nie będziesz miał tak naprawde jednego w 100% uniwersalnego wzoru, bo masz dużo róznych typów silników. Choć ja najczęściej spotykam ten wzór co podał kolega staneq.
Wiem że każdy by chciał jeden unwersalny wzór na wszystko i najlepiej jeszcze liniowe charakterystki elementów ale takie rzeczy to tylko w Erze a Ery juz nie ma
A więc musimy sie męczyć. Zresztą tak jak mirek powiedział dużo elementów dobiera się doświadczalnie i to nie tylko w zastosowaniach amatorskich ale i profesjonalnych. Są elementy które np. jest cięzko zasymulować, poto masz tunele aerodynamiczne. Tam przecież robią testy i dobierają parametry doświadczalnie.
pozdrawiam
Piotrek