Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 4 maja 2025, o 00:20

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
 Tytuł: DS18b20
PostNapisane: 9 mar 2013, o 21:21 
Użytkownik

Witam!

Ogólnie jestem początkujący w programowaniu, mam płytkę z atmega16 i zabawiam sie nia oprogramowując kazdy jej podzespóół. ogólnie korzystam z książki ps. mirka k. tej niebieskiej, bo to chyba najbardziej przyswajalna pozycja startowa na rynku w programowaniu mikrokontrolerów jaką znam.
chciałbym w jakiś łatwy sposób porównać id dwóch ds18b20 wykorzystując biblioteki dallas do szukania tych sensorów i nie wiem jak to zrobić w c. Prosiłbym o jakieś podpowiedzi

cytowanie selektywne  Cytuj  
 Tytuł: Re: DS18b20
PostNapisane: 9 mar 2013, o 21:33 
Moderator

Przecież ID to tablica 8 elementów prawda ? każdy element to jeden bajt tego ID. Więc jeśli masz porównać dwa numery ID to wystarczy porównać zawartość obydwu tablic z tymi numerami i po zawodach będzie ;)

PostNapisane: 9 mar 2013, o 22:10 
Użytkownik

no wiem, czy moge po wywolaniu funkcji search sensors i wypelnieniu tej tablicy brac po kolei jej elementy i je porównywać. jeśli tak to dobrze kombinowałem. Działa dzięki ;;D

A jeszcze jedno pyatnko mam, bo podobno w tej tablicy gSensors czujniki sa dopasowywane przypadkowo bez określonej kolejności, czy to prawda, czy czujniki mają jakieś priorytety?

PostNapisane: 9 mar 2013, o 22:45 

Nie nie mają priorytetów, ale z własnego doświadczenia wiem, że mając np. 3czujniki to zawsze zgłaszają się w takiej samej kolejności.

Aczkolwiek by być 100% pewnym dobrze zrobić sobie tablice, albo strukturę ID czujników.

PostNapisane: 9 mar 2013, o 22:48 
Moderator

Paul Dirac napisał(a):
A jeszcze jedno pyatnko mam, bo podobno w tej tablicy gSensors czujniki sa dopasowywane przypadkowo bez określonej kolejności, czy to prawda, czy czujniki mają jakieś priorytety?