Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 15 cze 2025, o 03:35


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:45 
    Offline
    Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 16 lip 2012
    Posty: 2088
    Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
    Pomógł: 411

    Obrazek
    Poprzednio trenowaliśmy umysł, a teraz poćwiczymy zręczność. Oczywiście na zestawie ATB z dołączonym wyświetlaczem graficznym, który podłączony jest jak poprzednio do portu A, portu C i PD.2. Do PB.0 podłączony jest buzzer. Nazwa gry (Polskie drogi) dużo mówi o tym co będzie zadaniem gracza :lol: Trzeba oczywiście omijać dziury na drodze i zaparkowane auta. Trzecia pomyłka kończy grę i wyświetla wynik. Reset rozpoczyna program od początku. Ekran gry i działanie wygląda następująco:

    Obrazek



    Opis działania programu:
    - Dzięki wykorzystaniu bibliotek do TFT z książki "Język C Pasja programowania mikrokontrolerów 8-bitowych" Mirosława Kardasia przygotowanie programu znacznie się uprościło :D
    - W książce opisane jest wykorzystanie dodatkowej pamięci. Tutaj również to jest potrzebne z tym, że obraz jest przewijany o jedną linię. Dzięki temu można załadować na początku 4 ekrany, a w pętli głównej tylko wyświetlać samochód gracza i dziury w drodze
    - Autko nie jest wyświetlane jako bitmapa, a złożone jest z linii. Nie potrzeba zatem korzystać z karty pamięci, ani wypełniać pamięci danymi o każdym pikselu. Wykorzystane są linie poziome i pionowe, których kod jest bardzo podobny do wyświetlania prostokąta. Myślę, że po lekturze każdy stworzy takie funkcje. Głównym celem takiego podejścia jest zwiększenie szybkości rysowania.
    - Program korzysta z funkcji srand i rand do generowania losowej pozycji dziur w drodze. Argument funkcji srand zależy od momentu dotknięcia przez gracza ekranu i w sumie można by nawet nie korzystać z tych funkcji.
    - Wszystkie 3 mapki do gry generowane są programowo, ale można również wykorzystać bitmapy jeśli ktoś dysponuje odpowiednimi zdjęciami.
    - Zmiana pozycji samochodu jest możliwa tylko w osi x jako, że ekran jest przewijany (w osi y).

    Główne pliki programu:
    - main.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    - main.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    - game03.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    - game.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Szerokiej drogi ;)


    Załączniki:

    Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.

    _________________
    Dragonus Cracovus: Biomagia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:48 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    hmmm Kolego kiedy będzie port na Xboxa360 , PSP4 ??
    Jak zwykle kawał dobrej roboty ... mosz ta glaca na gnyku
    ... Gratulacje

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:13 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 14 lis 2011
    Posty: 534
    Lokalizacja: Mierzyn
    Pomógł: 9

    Krauser no wypas :D

    _________________
    pozdrawiam
    Jachu



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:27 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 01 lis 2011
    Posty: 266
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 9

    Takie cuda można na AVR robić:D !!! Bardzo płynnie chodzi ta grafika, chyba zapodałeś kwarc ze 100MHz ;) Jestem pełen podziwu!!! Gratuluje!!!

    _________________
    www.gryfsmart.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:59 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27409
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    Nieeee , noo nieeee - Sun .... chyba będzie trzeba kolegę Krausera zbanować z forum bo znacznie zawyża jego poziom ;) hahahahahaa

    (oczywiście ŻART) ..... ale poważnie osłabia mnie nasz kolega i umieram z zazdrości że nie mam na razie czasu pobrykania z tym wyświetlaczem .... Dla mnie każdy projekt kolegi Krauser to kolejne odkrywanie możliwości tego cacuszka SSD1963 .... a z drugiej strony NIESAMOWICIE patrzy się na KUNSZT pomysłowości i programowania

    MEGA ODLOT ;)

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 lut 2013, o 23:21 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 04 lut 2012
    Posty: 778
    Pomógł: 9

    Krauser a kiedy będzie need for speed? :)
    Zazdroszczę ogromnej wiedzy ; )



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 lut 2013, o 09:57 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 lis 2012
    Posty: 30
    Lokalizacja: Zamość
    Pomógł: 0

    Szczęka opada...
    Chciałbym kiedyś zbudować sterownik stacji lutowniczej do BGA z wykorzystaniem takiego wyświetlacza, aby rysował mi wykresy temperatur w czasie, ale jeszcze wiele wody w rzekach upłynie, zanim będę mógł zabrać się za coś podobnego.
    Nic tylko pogratulować wiedzy koledze Krauser.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 lut 2013, o 11:53 
    Offline
    Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 16 lip 2012
    Posty: 2088
    Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
    Pomógł: 411

    Widać odświeżanie. Można by jeszcze zmodyfikować kod i rysować linie poziome/pionowe kolorem wybranym wcześniej. Da się sterować dwiema rękami. Autko podąża do punktu wskazanego na ekranie, ale jak ktoś naciśnie skrają pozycję poza drogą to zmienna new_x jest ograniczana do do skrajnej pozycji na drodze.

    _________________
    Dragonus Cracovus: Biomagia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 lut 2013, o 12:53 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 15 lut 2012
    Posty: 344
    Lokalizacja: Bydgoszcz
    Pomógł: 11

    Krauser a myślałeś nad tym aby w przyszłości dać sterowanie za pomocą liska do którego ostatnio Antystatyczny przygotował bibliotekę? :)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 lut 2013, o 14:31 
    Offline
    Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 16 lip 2012
    Posty: 2088
    Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
    Pomógł: 411

    Raczej nie tutaj, ale ogólnie to mam zamiar wykorzystać taki rodzaj sterowania.

    _________________
    Dragonus Cracovus: Biomagia



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 lut 2013, o 14:42 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    w sumie Krauzer to proponuję użyć NunChuck od Wii
    masz w nim SW, Analog i akcelerometr zresztą całosc pracuje na I2C :)

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 24 lut 2013, o 11:01 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 01 lut 2013
    Posty: 126
    Lokalizacja: Turbia
    Pomógł: 0

    Masakra, to ja ledwo diodą zamrugać potrafię a tu takie cuda robicie :D

    _________________
    Zestaw ATB 1.04
    Niebieska książka
    Zielona książka



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 24 lut 2013, o 11:55 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 lis 2011
    Posty: 582
    Lokalizacja: okolice Wrocławia :)
    Pomógł: 24

    SunRiver napisał(a):
    w sumie Krauzer to proponuję użyć NunChuck od Wii
    masz w nim SW, Analog i akcelerometr zresztą całosc pracuje na I2C :)


    Myślę że jak już kolega Krauser zaczął seryjne pisanie gier, to chyba w kolejnym projekcie będzie coś z podłączeniem Kinect'a do ATB :lol: .

    Rządzisz Krauser 8-)

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 lut 2013, o 19:17 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 02 gru 2012
    Posty: 530
    Lokalizacja: Bydgoszcz
    Pomógł: 8

    Krauser - skąd masz tą wiedzę? Skąd masz na to czas???? :( jestem amatorem... :p

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 lut 2013, o 22:25 

    Pomógł: 0

    kila napisał(a):
    Krauser - skąd masz tą wiedzę? Skąd masz na to czas???? :( jestem amatorem... :p


    No ja bym się chciał dowiedzieć też, gdzie sprzedają czas na wiadra ;).



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 lut 2013, o 09:45 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 14 lis 2011
    Posty: 534
    Lokalizacja: Mierzyn
    Pomógł: 9

    kila napisał(a):
    Krauser - skąd masz tą wiedzę? Skąd masz na to czas???? :( jestem amatorem... :p


    Zamiast pierdzielic na forum jak np ja :) to siedzi cicho i klepie :)

    _________________
    pozdrawiam
    Jachu



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO