Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 19 kwi 2024, o 21:49


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 wrz 2019, o 15:30 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 18 cze 2017
Posty: 10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pomógł: 0

Witam.

Jestem bardzo początkującym jeżeli chodzi o język C. Całe lata bawiłem się na bascom-ie tworząc różne projekty.
Dość dawno nabyłem bluebooka oraz greenbooka. I nadszedł ten czas kiedy chcę całkowicie przejść na C.
Wszystkie układy które wykonałem, postanowiłem przerobić na C, aby podnieść swoje umiejętności.
Układami są sterowniki domu tj. sterowniki rolet, oświetlenia, pieca CO, bram, markizy. Wszystkie sterowniki gadają po RS485 dodatkowo jest moduł, który komunikuje się ze smartfonem. (B4A)
Komunikacja po RS485 udała się bez problemów dzięki bibliotece MkMultiUart od Mirka za co wielkie dzięki

I teraz przejdę do tematu na którym utknąłem totalnie. Może to banał, ale dla mnie jako początkującego niekoniecznie.

Chodzi o obsługę przycisków.
Do układziku są podłączone przyciski dotykowe (osobny układzik) w ilości 8 przycisków (2x4 przyciski)
I teraz sedno sprawy. Każdy z tych przycisków działa na przytrzymanie lub kliknięcie. Dodatkowo, gdy przycisnę parę (czyli dwa na raz) również jest dodatkowa funkcja.
W bascomie rozwiązałem to tak, że przy naciśnięciu na przycisk program przechodził do podprogramu i tam liczył czas w milisekundach. (brak drgań styków gdyż przyciski mają dodatkowy układ z wyjściem OC)
1. Naciskam i puszczam przycisk (naciskając przycisk wchodzi w podprogram, ale wychodzi z pętli gdy przycisk jest puszczony
2. Naciskam i trzymam przycisk (gdy trzymam przycisk, program liczy do 200ms i gdy dojdzie do 200ms wychodzi z pętli)
3. Naciskam przycisk i przed upływem tych 200ms, wciskam drugi przycisk (gdy są 2 wychodzi z pętli)

Nie wiem czy dość dokładnie wytłumaczyłem.