Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 15 gru 2025, o 00:35


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2017, o 19:48 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2015
Posty: 44
Pomógł: 2

Postanowiłem założyć nowy wątek // jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie .

Mój ( a sądzę że nie tylko ) dylemat polega na tym że nie mogę rozwiązać problemu z połączeniem poprzez internet z urządzeniem sterującym po sieci wi-fi .

Dokładniej : nie chodzi mi o wysłanie danych na internet , ale o odpytanie urządzenia np; o stan zamknięcia bądź otwarcia bramy .
W mojej wewnętrznej sieci intranet działa wszytko bez zarzutu , ale nie mogę dostać się z zewnątrz do swojego urządzenia .
testy przeprowadzałem na różnych IP pomiędzy urządzeniami : tel kom -> sieć wi-fi
Opisze teraz ogólnie topologie sieci :
1. ogólny internet ( światowy )
2. dostawca usługi mojego internetu o stałym adresie IP xxx xxx xxx 179 (będę używał prefiksu 179 ) i tu zatrzymam się trochę dłużej :)
a.) za każdym połączeniem ( jakimkolwiek przesłaniem danych ) następuje zmiana portu // adres ten sam ale zmienia się port
b.) próbowałem ustawić stały adres IP poprzez serwisy no-IP , hamahi oraz zidentyfikować własny adres IP i tu mała dygresja , gdyż w sieci internetu jestem widoczny pod nr IP mojego
usługodawcy
179 , aczkolwiek od operatora potem mam nadany nr wewnętrzny 168.xxx.xxx.xxx który to dociera do mojego rutera , a następnie nadaje własne nr 192.xx.xx w której to sieci mam urządzenie sterujące o
stałym IP do którego chcę się dobrać
c.) operator stwierdził w rozmowie że nie prowadzi blokady portów // poza 1 ) jaki sam stwierdziłem 80 - służy on do logowania się administratora do własnego panelu sterowania usługodawcy

// ustawiałem przekierowania portów na ruterze
lecz nic to nie dało

Stąd moje pytanie może ktoś z was zna sposób na możliwość dostępu do własnej sieci wewnętrznej

Prosił bym o sprawdzone sposoby

Ps ; testowałem z tel kom , gdyż ma inny IP operatora i łączy się poprzez siec światowa tak woli wyjaśnienia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 20:31 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2605
Pomógł: 129

A czy przypadkiem operatorzy nie blokują tej funkcjonalności? Mi sie udawało tylko przez TeamViewera dostawać z zewnątrz (on akurat działa za pomocą półączeń pośrednich przez swoje serwery-dlatego udaje mu się to ominąć). Nie jestem pewien, ale sprawdź czy operator nie ma możliwości wykupu dodatkowej usługi, która by to umożliwiała.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 21:23 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 14 sie 2016
Posty: 905
Pomógł: 39

Próbowałeś łączyć z adresem 179 czy tym 168.x.x.x?
Ten 179 to brama operatora, adres twojego modemu to ten drugi. Ale zapuść tracerta i sprawdź.
SIND napisał(a):
za każdym połączeniem ( jakimkolwiek przesłaniem danych ) następuje zmiana portu // adres ten sam ale zmienia się port

tego nie rozumiem, jak to port się zmienia, jak to sprawdzasz???

_________________
Moje porady są błędne,nie czytać,zbanować od razu.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 10:55 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2014
Posty: 46
Lokalizacja: okolice JOWISZA czasami PL
Pomógł: 7

Sprawdz swoje publiczne ip np tutaj: https://www.whatismyip.com i połacz się przez te ip co ci wyświetli ww strona. Oczywiście usługa musi być dostępna od strony wan twojego routera.
Napisz jak wystawiasz usługę dostępu do bramy do internetu, czy robisz translację NAT czy PAT, czy jaszcze inaczej na twoim rouerze.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 11:16 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 04 paź 2014
Posty: 46
Lokalizacja: okolice JOWISZA czasami PL
Pomógł: 7

A chciałem kolege doszkolić z sieci, a tu wszystko podane na tacy ...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 15:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2015
Posty: 44
Pomógł: 2

Nie spodziewałem się takiego odzewu :)
nr który używałem 179 jest dokładnie taki 185.113.32.178

Sprawdź swoje publiczne IP np tutaj: https://www.whatismyip.com // ja korzystałem ze strony http://x86.pl/ip/ podaje więcej danych takie np jak port po jakim się łącze oraz IP rutera // u mnie po otwarciu ponownym w nowej karcie, bądź odświeżeniu zmienia się port po którym łącze się ze stroną
(Jesteś widoczny pod adresem IP: 185.113.32.178 port: 49869 domena: 185.113.32.178)
nadmienię że port 80 pokazuje okno logowania do panelu administratora usługodawcy 185.113.32.178:80

Ruter z jakiego korzystam to GENEXIS platinum-4420
https://genexis.eu/content/uploads/2016 ... ev10.1.pdf
może te dane więcej wyjaśnią



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 18:58 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 14 sie 2016
Posty: 905
Pomógł: 39

A próbowałeś wejść po IP routera (168)?

edit:
Jeszcze jedno.
Jak przekierowujesz porty i jak próbujesz wejść na urządzenie?

Wysłane ze srajfona.

_________________
Moje porady są błędne,nie czytać,zbanować od razu.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO