Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 10 kwi 2025, o 03:00


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 9 lip 2017, o 22:13 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 26 cze 2014
    Posty: 47
    Pomógł: 0

    Witam, od dłuższego czasu chciałem dołożyć w końcu swoją cegiełkę do forum i myślę, że teraz mam się czym pochwalić :D
    Ale od początku, bo wiąże się z tym historia. Otóż na początku 2 klasy liceum, czyli około 1,5 roku temu w mojej szkole wprowadzili nowy przedmiot pod tytułem robotyka. Zastanawialiśmy się z nauczycielem, jaką platformę wybrać. Niestety nie udało mi się przepchnąć zestawów ATB :(, a wybór padł na firmę Fischertechnik, która produkuje całe zestawy troszkę zbliżone do LEGO, ale części są dużo większe, a sercem całości jest kontroler oparty na procku ARM z postawionym systemem na jądrze linuksa. Kiedy tylko cały sprzęt nareszcie wylądował w szkole od razu próbnie rozpakowałem jeden zestaw, zainstalowałem co tam trzeba z dołączonej płytki, odpaliłem załączone IDE i... mało mnie szlag nie trafił. Moim oczom ukazało się środowisko do programowania graficznego, czyli przesuwanie durnych rysunków :x. Sporo szukałem czegoś bardziej podobnego do normalnego języka programowania, ale wtedy jeszcze bezskutecznie. W końcu jakoś się przyzwyczaiłem do obrazków i jakoś przecierpiałem tą drugą klasę, ale w trzeciej stwierdziłem, że tak dalej być nie będzie :). Odnalazłem kilka plików dostarczonych przez producenta kontrolera, które pozwoliły mi odpalić go w trybie online z poziomu własnej aplikacji napisanej w C++ :D Co prawda znalazłem je już za pierwszym razem, ale wtedy uznałem je za bezużyteczne. Po kilku miesiącach rozwoju dorobiłem się całkiem przyzwoitego modułu pozwalającego na współpracę z tym sprzętem. Wersję podstawową oznaczyłem sobie jako 2.2 i tak jest opisana w dołączonym archiwum, natomiast wersja 3.0 to już czysty eksperyment, była sprawdzona tylko bardzo powierzchownie. Jej głównym zadaniem miało być kontrolowanie wielu sterowników jednocześnie i wykorzystanie tej możliwości do stworzenia wielkich robotów typu Frankenstein ze wszystkiego, co tylko dało się znaleźć na pracowni (robiliśmy takie cuda na różne targi czy inne dni otwarte). Niestety przyszła matura i nie udało się nic już zrobić :(, ale moje oprogramowanie zostało w szkole dla przyszłych pokoleń, a od teraz jest dostępne dla wszystkich, którzy, tak jak ja, uważają czysty tekst za jedyną słuszną metodę programowania :)

    No dobra, koniec historii, teraz troszkę wskazówek odnośnie uruchomienia.
    Pierwsza niemiła niespodzianka jest taka, że wykorzystanie dołączonej do zestawu kamery wymaga kompilatora z dołączoną biblioteką openCV, którą trzeba sobie ręcznie skompilować. Gdyby była taka potrzeba to mogę wrzucić gotowca na MinGW, ale to przy łączu 6 Mbit/s nie będzie przyjemne więc na razie tego nie robię.

    Druga sprawa, trzeba w linkerze dodać biblioteki odpowiadające za komunikację, one są w MinGW normalnie, ale z nieznanych przyczyn u mnie(i nie tylko) kompilator ich nie widział.

    Do paczki dołączyłem doca, ale on pochodzi z troszkę innej paczki, więc lista dołączonych pilików, która jest tam na początku nijak ma się do tego co tu daję, ale reszta się zgadza. Doc jest do wersji 2.2, ale w 3.0 niewiele się zmienia, ktoś na tyle dobry żeby użyć 3.0 sobie poradzi ;) głównym problemem może tu być czysta obiektówka, ale wszystkiego można się nauczyć.

    Paczka zawiera też kilka przykładów wykorzystania biblioteki. Są to tylko pliki main.cpp, trzeba sobie do nich porobić projekty, najlepiej w Eclipse. Tak, na PC też można w nim pisać w C++, tylko trzeba ustawić kompilator. I szczerze mówiąc, dla mnie chyba tylko QT Creator może się z nim równać.

    I ostatnia sprawa. Jest problem, z którym nie udało mi się uporać, mianowicie kamera nie działa na win 10. Na 7 i XP nie ma najmniejszych problemów, a na nowym po prostu zdycha. Może ktoś sobie z tym poradzi, ale mi skończyły się już pomysły.

    To by było na tyle, jeśli są jakieś wątpliwości to pytajcie ;)


    Załączniki:

    Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO