Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.

Teraz jest 16 lip 2025, o 11:50

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
    PostNapisane: 8 lut 2017, o 22:29 
    Użytkownik

Witam. Mam pytanie dotyczące użycia wstawki assemblera w kodzie C. Program dla STM32L1 z Cortex M3. Chcę napisać funkcję opóźniającą delay_us(). Nie mam zbytnio doświadczenia z ASM, więc podpatrzyłem sobie takie rozwiązanie:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Czy użycie takiej makrodefinicji jako funkcji opóźniającej, jest poprawne? Mam wątpliwość związaną z wpisywaniem wartości do rejestru R0. Czy przed wykonaniem się wstawki rejestr R0 będzie zwolniony? (Czy w ten sposób nie nadpiszę jakiejś informacji umieszczonej wcześniej w R0?) A jeżeli jest to niepoprawne to czy zapakowanie wstawki do funkcji jak poniżej, wykluczy ten problem?

język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Następne moje pytanie związane jest mechanizmem odmierzania 1 us. Procesor jest taktowany 32 MHz, to znaczy że dla 1 us trzeba wykonać 32 cykle zegara. Skonfigurowałem procedurę wstawki asm tak aby odmierzała właściwy czas. Poprawność wprowadzanego opóźnienia zweryfikowałem za pomocą timera, w następujący sposób:

język c

Najmniejsza odmierzona wartość: 1000, największa 1002.