Cześć

Od niedawna nabyłem kilka podgrzewaczy wody od BMW, są one w dwóch wersjach - jedna (nowsza) sterowana przez 4 tranzystory TempFet i starsza sterowana 6 tranzystorami
BUZ100A (2 na grzałkę). Całość jest sterowana PWM sekwencyjnie ,czyli np układ może uruchomić jedną grzałkę i je regulować bądź włączyć 1 grzałkę na maksymalnej mocy a drugą już na 50%. Fabrycznie podgrzewacz potrafi pobierać prąd nawet do 130A.
Chciałbym zaadaptować starszą wersję (różnią się tylko elektroniką) do swojego auta. Jako że w starszej wersji jest uszkodzona elektronika, a tranzystory są sprawne chciałbym wykorzystać wszystko poza płytką i zamiast oryginalnej skonstruować swoją. Chcę sterować poprzez PWM 3 grzałkami naraz płynnie regulując ich moc w zależności od rezerw w alternatorze.
Poniżej kilka zdjęć podgrzewacza i płytki:





Aktualnie jestem w trakcie tworzenia stopnia mocy sterującego tranzystorami, chciałbym możliwie upchnąć wszystkie elementy jak najbardziej się da ,lecz mam kilka pytań
1. Zależy mi by odczytywać sygnał DFM alternatora i na podstawie jego przebiegu automatycznie ustawiać możliwie jak największy prąd grzania z ustawianą potencjometrem bądź programowo granicą wykorzystywania zapasu mocy ,tzn jeśli układ wykrywa 30% obciążenia alternatora grzeje na 50% zapewniając 20%zapasu by nie przegrzać alternatora i cały czas płynnie zmieniać moc w zależności od obciążenia. W jaki sposób mogę zrealizować taką funkcję ? bo przypuszczam że bez AVR się nie obejdzie.
2. Czy zastosowanie drivera dla tranzystorów może pozwolić na zmniejszenie ilości elementów na płytce ? mam bardzo mało miejsca do działania bo płytka musi być kopią oryginalnej
Liczę na wasze rady i pomoc

Ps... ktoś tutaj odczytałby takiego PIC'a

? , jestem ciekaw co w nim siedzi