Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 28 mar 2026, o 19:32

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sty 2016, o 13:29 
Nowy

Witam,
Szukam informacji na temat obslugi przycisków dotykowych podłączone bezpośrednio do portu AVR (mój to akurat AtMEGA16A).

Jedyne sensowne co znalazłem do tej pory to http://www.bytecraft.com/Touch_Sensitive_Switch ale nie jestem jeszcze na tyle zaawansowany (jestem początkujący) żeby w C napisać program obsługi tych przycisków. Czy ktoś może pomóc?

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 18:10 
Użytkownik

Zastosuj pośrednio układ np. 42QT1010 za jedyne 3.50 i masz super obsługę przycisku sensor. Sprawdziłem działa niezawodnie przez szkło o grubości 4 mm. Procesor może być dowolnej maści. Ja stosuję ATtiny13A.
Program obsługi... tak jak obsługa każdego switcha mechanicznego. Sensor nie reaguje na ćmy, muchy, komary, wilgotność, deszcz itp. SUPER JEST.

PostNapisane: 6 sty 2016, o 19:06 
Użytkownik

Witam
http://blog.aleksander.kaweczynski.pl/touch-sensor-on-avr-done-without-qtouch-library/
to na pewno pomoże Tobie , ja zrobiłem coś takiego i fajnie działa dodatkowo masz z tego co pamiętam kalibrację , chyba trochę go przerabiałem ale zawsze zasada jest taka sama , naładować kondensator i sprawdzić jak długo się ładuje.
Pozdrawiam

Autor postu otrzymał pochwałę

PostNapisane: 6 sty 2016, o 19:14 
Nowy

tak ale problem polega na tym, że mam bardzo mało miejsca na płytce, mam upatrzoną obudowę z przyciskami dotykowymi i muszę się zmieścić na kilku centymetrach kwadratowych w obudowie.

Czy ktoś może ma namiar na jakąś literaturę z tego zakresu lub czy ktoś chociaż zaproponuje mechanizm odczytywania przycisków?
Moja klawiatura ma główną szynę do której podłączonę są wszystkie przyciski. Od tego odchodzą wyprowadzenia na poszczególne przyciski - standard.

Za wszelką pomoc będę wdzięczny

PostNapisane: 6 sty 2016, o 20:27 
Użytkownik