Antystatyczny napisał(a):
...Jestem MEGA początkujący, dlatego piszę to siedząc w lochu
eeeeeeś kurczę
na tym naszym forum to jakośik tak wszystkich ciągnie od razu do tych lochów
kurna chata.... a potem nie ma gdzie ich już wrzucać
a na poważnie w C nie trzeba zaraz wszystkiego pisać od zera, chociaż zwykle tak każdy zaczynający zabawę szczególnie z AVR GCC tak sądzi na początku tej drogi.
Możliwości jest bardzo dużo, niektórzy nawet od razu porzucają AVR GCC i np od razu kupują sobie Code Vision bo jest napasione różnymi kreatorami
prawie jak Bascom .... Nie powiem to w miarę dobry kompilator i środowisko, ale uczyć warto się od podstaw, bo przez te kreatory to człowiek potem nie o co chodzi jak program się rozrośnie a żeby znaleźć błąd to zaraz super debugery lecą w ruch....
W AVR GCC także można korzystać z mnóstwa różnych hmmm przeróżnych gotowych bibliotek z internetu, problem w tym że często są one różnie pisane, przez różnych ludzi, rzadko uniwersalnie i często przez to pasują do konkretnego procka albo nawet konkretnego taktowania i jak chcemy coś zmienić to się zaczynają schody.... A często też są biblioteki po prostu z błędami ... więc trzeba sobie po prostu umieć z nimi radzić, naprawiać itp jak to w życiu bywa
zatem wracamy niejako do początku - warto się nauczyć od podstaw i przećwiczyć po prostu pisanie chociaż kilku bibliotek, dlatego z taką myślą pisałem pierwszą książkę, prezentując zresztą niejako przykłady na najczęściej używanych bibliotekach i elementach ot do LCD, do odbioru podczerwieni w RC5, multipleksowanie LED itd itp