Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 25 lut 2025, o 09:37

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 22:24 
Nowy

Cześć, zastanawiam się, czy jest możliwe podłączenie dwóch urządzeń do jednego portu mikrokontrolera. Chodzi mi o to, czy możliwe jest np. podłączenie do PORTD zarówno wyświetlacza LCD jak i np. 8 diod świecących. Oczywiście zależy mi na tym, by móc sterować tymi urządzeniami niezależnie. Dałoby się coś takiego zrobić? Jeśli tak, to jak? Słyszałem o rejestrze przesuwnym 74HC595 oraz o ekspanderze PCF8574. Czy użycie ich dałoby jakiś efekt? Czym w zasadzie różni się jedno od drugiego? Pozdrawiam serdecznie :)

PS: jestem zielony w temacie elektroniki, więc proszę tłumaczyć jak dziecku :D

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 22:43 
Użytkownik

Np fajną sprawą jest poniższy temat(obsługa klawiatury 4x4 na 1 pinie uC)
topic12343.html
Osobiście nie testowałem ale wydaje się być dość ciekawą propozycją ;)
Pozdrawiam!
Edit.
W sumie tak jak czytam, piszesz o jedym PORCIE.
Owszem, jednym portem możesz sterować kilkoma urządzeniami niezależnie. Na jednym porcie znajduje się bowiem kilka do kilkunastu PINÓW. A każdy pin to niezależny sygnał ;)
Np. mozesz podłączyć 10 diod i zapalać je sobie w dowolny sposób. Albo np do jednego pinu podłączyć serwo, do drugiego diodę, do trzeciego i czwartego sygnały TXD i RXD dla UART itd.

Autor postu otrzymał pochwałę

PostNapisane: 7 wrz 2015, o 23:22 
Użytkownik

Sądzę, że się da, z tym, że na porcie PORTD nie ma akurat ani sprzętowej obsługi SPI, ani sprzętowej obsługi I2C.
Dlatego polecam Ci książkę http://atnel.pl/mikrokontrolery-avr-jezyk-c-wyd--ii.html w której znajdziesz wszystko to czego potrzebujesz.

Bibliotekę do obsługi wyświetlacza LCD z użyciem ekspandera PCF8574, oraz programową implementacje I2C. Programową, ponieważ chcesz wykorzystać PORTD, na którym nie ma sprzętowego I2C. Potrzeba 2 pinów z portu, aby obsłużyć taki wyświetlacz.