Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 24 kwi 2024, o 05:06


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 cze 2012, o 23:15 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Witam wszystkich serdecznie :)
Przeglądam czasem to forum i chciałem zasięgnąć informacji. Jako, że wyczaiłem, iż SunRiver jest autorem własnego projektu o komputerze pokładowym, chciałbym prosić o jakieś porady odnośnie przetwarzania sygnału potrzebnego do obliczania spalania na podstawie pompy wtrysku. Mam Peuegota 206 1.1 2000r. Coś czytałem też, że mógłbym przez OBD to uzyskać, ale chciałem narazie się dowiedzieć jak to zrobić w ten właśnie sposób.
Przy okazji nadrobię zaległość w przedstawieniu się :)
Mam na imię Mikołaj Andrzejewski, jestem tegorocznym absolwentem Technikum Elektronicznego. Posiadam 2 książki Pana Mirka i staram się własnymi siłami dochodzić do rozwiązań problemów, które sobie stawiam - często trudniejszych niż na tą chwilę jestem w stanie rozwiązać:)

Kiedyś napisałem post na elektrodzie właśnie w tej sprawie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10222792#10222792, gdyż zaintrygował mnie temat http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=9193.0 - oczywiście temat na elektrodzie został zamknięty, jakoś nigdy nie umiem trafić tam w odpowiedni dział :)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów!

PS: temperaturę, prędkość, przebieg i inne bajery już zrobiłem, brakuje mi do szczęścia spalania :)

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 06:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27225
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Witamy, witamy ;) .... tyle że ja o tyle nie pomogę bo nie mam żadnego doświadczenia w takich komputerkach samochodowych.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 10:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Witaj
'Akurat to jest bardzo proste ....
by wyznaczyć spalanie potrzebujesz :

- sygnał VSS --- przebyta droga
- stałą wtrysku

oraz dane o pojemności zbiornika i spalaniu fizycznym /100km
resztę wyliczasz ,

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 12:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

No wlaśnie jeśli chodzi o stałą wtrysku. Sygnał z przebytej drogi mam, aczkolwiek jeśli chodzi o stałą wtrysku, to w każdym jest identyczna tak? a w dodatku, czy to lepiej brać z jakiś danych katalogowych, czy samemu w jakiś sposób pomierzyć? No i gdzie mogę znaleźć stałą do mojego silnika? a jeśli chodzi o spalanie fizyczne, to mam szukać w instrukcji spalanie podane przez producenta? Nijak ma się to do tego co mi auto pali ;/ Z tego też powodu chcę coś takiego zbudować, żeby chociaż wiedzieć w jakich warunkach ile pali, no i jak jeździć, żeby nie tankować bez przerwy :) Silnik 1.1, a pali 7-8l w trybie mieszanym... Nie mówiąc o zimie ;)

Pozdrawiam
M.A.

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 14:13 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 02 gru 2011
Posty: 87
Pomógł: 0

Może masz ciężka nogę albo śmigasz cały czas po mieście.

Silnik 1.1 (wtrysk) przy ekonomicznej jeździe pozamiejskiej powinien ci spalić około 5 - 5,5L



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 14:45 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

stała wtrysku jest jak nazwa wskazuje stała , ale dla danego typu wtrysków nie dla wszystkich , jaka jest twoja
możesz poszukać w notach ---- próżny trud :) lub policzyć :)

by uzyskać stałą wtrysku musisz --- zmierzyć czas impulsu otwarcia wtryskiwacza

Stała wtrysku tak gwoli wyjaśnienia to wartość wlanego paliwa w czasie ....

CIEKAWOSTKA !!! im większe obroty tym czas otwarcia wtrysku jest krótszy ale otwarć jest więcej

czyli by wyliczyć stałą dla twojego wtrysku musisz na timerku zrobić sobie licznik który będzie zliczał
czas trwania impulsu (+12V) na wtryskiwaczu i zasadniczo na tej zasadzie możesz wyliczyć spalanie
w litrach/h dla biegu jałowego , natomiast spalanie właściwe obliczasz na podstawie stałej wtrysku
VSS oraz podanego spalania fabrycznego w L/100km.

-- dodano 25 cze 2012, o 15:50 --

np dla:

Peugeot 206 1.4 wartości są takie :)

VSS:5006
INJ:3160

dla mojego maleństwa :)

Subaru SDX-SR 4WD EF12i

VSS 5940
INJ 4560

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 15:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Nie mam ciężkiej nogi :) Naprawdę. Staram się powolutku rozpędzać autko, smyrając tylko lekko pedał gazu. Jakoś do 2-2,5k rpm.

Oki, mogę zmierzyć, ale powiedzcie mi, jakiego rzędu są to czasy? ms? us? a może jakieś dziesiąte części sekundy? i np INJ: 5000 to znaczy co, 5000 us na jeden wtrysk? Obliczyłem sobie ilość impulsów z czujnika drogi na 5km i wyszło mi, że IDEALNIE jeden impuls to 20cm przejechanej drogi. Z tego też obliczam prędkość i przebieg. A co ma teraz do tego spalanie podane przez producenta? Przecież to nijak ma się do rzeczywistości.

Jeśli jeszcze chodzi o tryb jazdy - mieszkam 5km od miasta i najczęściej robię takie dystanse, że jadę te 5km, żadnych korków, jazda spokojna, mało stopów. Prędkość do 80km/h, spokojne rozpędzanie i wychodzi mi te 8l/100km. Może coś mam nie tak z nim? Mam możliwość podłączenia się pod peugeot planet (nie było błędów).

A może lepiej podłączyć się pod komputer i przez OBDII z komputera ściągać dane??

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 17:28 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

powinieneś mieć 4 lub 6 impulsów na obrót koła :)

INJ = ilość otwarć wtrysków w jednostce czasu na danym odcinku
VSS analogicznie tylko ilość impulsów drogi w czasie na danym odcinku

w tym przypadku podane wartości są z pomiaru na odcinku 10km po przeliczeniu na 100m

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 18:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

To ja już nic nie rozumiem. Jak INJ moze zalezec od drogi? Przeciez moge jechac 90km/h, a równie dobrze 30 i wtedy chyba wiecej razy wtryskiwacz sie otworzy nie? Pogubiłem się już. A moze Sun River, spróbowałbyś mi rozpisać jednostkę tych parametrów?

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 18:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

nie zrozumiałeś

im szybciej jedziesz tym wyzsze obroty i więcej wtrysków w tej samej jednostce czasu na takim samym odcinku drogi
nie podam ci wyliczenia jak to zrobić tylko podpowiadam :)
a jest to banalnie proste ... ale na to musisz wpaść

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 19:31 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Dobra. Czy dobrze mysle: leje do pelna, przejezdzam iles tam drogi, caly czas liczac impulsy z wtrysku. Przejade dajmy na to 100 km i tankuje do pelna. Wyjdzie mi powiedzmy z 8l. Dziele 8l przez ilosc impulsow i wyjdzie mi stala: ilosc paliwa na wtrysk. O to chodzi?? Potem zeby obliczyc spalanie, licze impulsy z wtrysku w czasie wystapienia np 50 impulsow z koła (10metrów) i przeliczam na l/100km ?? Prosze, powiedz co robie źle;D

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 19:33 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

prawie ale jesteś blisko
z grubsza właśnie o to chodzi

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 19:39 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Nic innego mi do głowy nie przychodzi:(

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 20:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

A wlasnie, liczy sie tylko ilosc impulsow czy takze ich czas?

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 cze 2012, o 21:06 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

hehe ... przecież przebywasz odcinek drogi w określonym czasie prawda ??

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 00:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Ja już tak mam, że jak raz nie mogę załapać, to ciężko mi coś wytłumaczyć...

Chyba tego nie rozumiem: czas wtrysku jest ZAWSZE taki sam, czy zależy od czegoś? Ilość impulsów wtrysku * stała liczy się w jakimś czasie, to się zgadza. Takim sposobem mogę wyliczyć spalanie chwilowe w l/h.

Jeśli chcę wyliczyć spalanie chwilowe w l/100km, to potrzebuję ilość impulsów z wtrysku * stała wtrysku przez ilość impulsów z koła * stała drogi; zmierzone w określonym czasie prawda?

Tylko w takim razie co to jest ta stała INJ? Jeśli byłoby to litry (tysięczne części)/wtrysk to by było łatwe. Ale jak w stałej może być brany pod uwagę czas? już nic nie wiem :(

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 14:19 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

INJ to jest właśnie ten dzielnik , bo stała wtrysku jest stała i zawsze w pełni otwarty wtrysk wlewa np 100ml benzyny do cylindra
ale zależnie od prędkości obrotowej silnika impulsy są krótsze lub dłuższe , czyli w tym samym czasie możesz mieć 20 lub 100 otwarć wtrysku
a to sie przekłada na odcinek drogi bo np w czasie t=20s pokonujesz dystans 1 obrotu koła czyli 4-6 ipm VSS lub jego wielokrotność np 8-12 imp VSS
w tym samym tez czasie masz 4 otwarcia trysku lub 20. rozumiesz i na podstawie tego otrzymujesz dzielnik czyli średnia ilość impulsów Wtrysku
INJ = INJECTION w danym czasie na danym odcinku (ważne by był w miarę równy np nie 7,23km, a 10km) , podajesz tez dane pomocnicze czyli
spalanie średnie (podane przez producenta na 100km) do wyliczeń , a jak wyliczysz spalanie i przez nie przedzielisz pojemność zbiornika wyjdzie
ci średni zasięg na dostępnym paliwie .... musisz to zrozumieć i pomyśleć na spokojnie dlaczego tak jest a zobaczysz że całe równanie
jest banalne jak 2+2

w jednej z bardzo bardzo wczesnych wersji komputerka pisanego z reszta jeszcze w bascomie robiłem tak
spalanie chwilowe , a resztę spalania dzienne , na trasie itd wyliczane jest identycznie ....

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język basic4gl
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


teraz robię to jeszcze prościej i sprytniej , a wynik utrzymuje się w normach , błąd wskazań to ok 0,5-1l benzyny na 1000km

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 cze 2012, o 10:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Kurcze właśnie męczyłem się, żeby dostać się jakoś do tego sygnału z wtrysku i nie wiem jak się za to zabrać... Chciałem sam na własne oczy zaobserwować jak wygląda w praktyce ten sygnał, ale kurcze nie mogę się do niego dostać :( Zrobiłem sobie mały oscyloskop do audio-pc
http://imageshack.us/photo/my-images/96 ... 11135.jpg/
ale kurcze dostęp do kabli od wtrysku jest bardzo utrudniony, są one w takiej gumie http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11155.jpg/ (widok od strony kabiny, ciężko było aparat tam wsadzić, a co dopiero się podpiąć). Skąd wziąć ten sygnał? Z tego co widziałem to SunRiver się tym zajmuje zawodowo??

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 cze 2012, o 12:28 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

słuchaj jest ten sygnał na ECU łatwiej go na kompie wyciągnąć ze sterownika idzie przez darlingtony
albo możesz próbować pobrać go z wtrysku bezpośrednio na wtyczce.
czasem trzeba lekko rozbebeszyć okablowanie potrzebujesz się dobrać do jednego tylko wtryskiwacza. Dobrym rozwiązaniem jest na szrocie wydłubać sobie kawałek kabla z wtykiem zapiąć się na wtryskiwacz taką złodziejką i się wpiąć , impulsy są dodatnie dla
DOHC i ujemne dla SOHC ... dodatkowo w DOHC zwykle są to sygnały odwrotne czyli amplituda rośnie wraz ze spadkiem obrotów
co ozbnacza w praktyce tyle że ilość impulsów się zmniejsza zamiast wzrastać :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 17:27 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Witam!

Mam nadzieję, że nikt nie obrazi się, że odkopałem temat.

Dzisiaj udało mi się ukraść sygnał z tego wtrysku, zaobserwowałem też pomiary na oscyloskopie (tylko kurcze nie wiem dlaczego nie zapisały mi się na pendrive)

Po roku odłożenia tematu, dzisiaj chyba zrozumiałem jak to może działać:D

Sunie kochany, powiedz mi, jeżeli tak jak mówiłeś czas otwarcia wtrysku zmniejsza się z obrotami, ale zawsze oznacza to tyle, że przy jednym impulsie wtrysk wstrzykuje zawsze taką samą ilość paliwa.
W takim razie do czego mi mierzyć czas otwarcia wtrysku? Czy tą ilość paliwa jaka jest wstrzykiwana mogę zmierzyć w ten sposób, że przejadę powiedzmy 200km (spalając przy tym powiedzmy dokładnie 10l paliwa), w tym czasie policzę wszystkie otwarcia wtrysku i wyjdzie mi dokładnie ile ml paliwa to jedno otwarcie? wówczas mogę sobie przeliczyć spalanie na godzinę(powiedzmy raz na minutę): ilość otwarć * stała wyliczona * 60 ??

A obliczanie spalania na 100km mogę zrobić licząc np co 1 przejechany km (czyli u mnie dokładnie co 5000 impulsów z koła ((1000m/20cm = 5000)) ): ilość otwarć * stała wyliczona * 100 ??

Dobrze myślę?

Pozdrawiam i miłego wieczoru :)

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 20:05 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

idziesz niemal dobrym tropem
:)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 10:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

Dzisiaj takie przemyślenia mnie naszły :)

Co jest decydujące? Czas impulsu wtrsyku czy samo jego otwarcie? Czy na odcinku 100m mam liczyć łączny czas impulsów wstrysku czy tylko ich ilość?

Wtryskiwacz wlewa dokładnie taką samą ilość paliwa na jeden wtrysk, czy taką samą ilość paliwa na jego czas otwarcia?

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 10:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2013
Posty: 568
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 31

mikandrzej napisał(a):
Silnik 1.1, a pali 7-8l w trybie mieszanym...

Za słabo go kręcisz, daj mu się wkręcić na 3-3.5 tys obrotów i wtedy zmieniaj bieg. Staraj się przyspieszać dynamiczne do prędkości podróżnej i następnie utrzymywać stałą prędkość. Jak zwalniasz hamuj silnikiem, hamulca używaj w ostateczności.

_________________
Und schreien

Spring
Erlöse mich
Spring
...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 11:48 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

No ja faktycznie krece go tylko do 2-2,5k obrotów:) dzisiaj zatankowalem to przetestuje:)

Wysłane z mojego GT-I9500 przy użyciu Tapatalk 4

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 13:39 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2013
Posty: 568
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 31

http://pl.wikipedia.org/wiki/Peugeot_206
2-2.5 tys obrotów jest idealne dla silnika 1.4HDI a masz silnik 1.1 60KM, tak?
Maksymalny moment masz przy 3200 obr/min, przy tych obrotach silnik ma największą sprawność.
Nie wiem jak jest skrzynia zestopniowywana, ale staraj się tak jechać aby wrzucając wyższy bieg obroty nie spadały poniżej 2000 obr/min.

_________________
Und schreien

Spring
Erlöse mich
Spring
...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 14:35 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2012
Posty: 414
Lokalizacja: Oborniki
Pomógł: 5

A jak jadę powiedzmy 50km/h to nam jechać na 3 przy 3000 czy na 4 przy 2000?

Wysłane z mojego GT-I9500 przy użyciu Tapatalk 4

_________________
Pozdrawiam:
Mikołaj



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 19:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2013
Posty: 568
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 31

Kwestia wyczucia, silnik nie powinien wyć ani nie może wytwarzać zbyt dużo wibracji.
Jak przyspieszasz to powinieneś mieć wyższe obroty, jak jedziesz równomiernie to możesz jechać przy 2000.
Przy benzynowych silnikach nie powinno schodzić się poniżej 2000 obrotów, sprawność silnika drastycznie maleje ponieważ komputer mocno opóźnia zapłon.

Opel Corsa 1.4 60KM palił mi 6.5l LPG na 100km 50/50 trasa miasto.
Fiat Brava 1.4 80KM pali mi 9l LPG na 100km 50/50 trasa miasto.

_________________
Und schreien

Spring
Erlöse mich
Spring
...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 22:17 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Moj Chrysler 2.5TD pali mi 6.5l / 100 km trasa i 9l / 100km miasto

50/50 wychodzi q granicach 7.6l mierzone na bak bez komputera a krece go do 5000rpm.

Wszystko zalezy od konstrukcji silnika.

Wysłane z Tapatalk2

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 paź 2013, o 15:36 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

1 Pytanko:

W jaki sposób mogę zrobić komputerek do diesla który nie ma elektronicznych wtrysków ?

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 paź 2013, o 21:27 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

filtr paliwa jest pod maska w dostepnym miejscu ... a jaki czujnik polecasz ?

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO