Witam wszystkich
Od pewnego czasu przenoszę sobie grę planszową do świata wirtualnego. W tym momencie jest to serwer napisany w C# pod .NET 4.5 w Windows Forms i klient w WPF. Komunikację podpatrzyłem z pewnego poradnika na youtube, zrealizowana asynchronicznie, wywołuje ona tylko callbacki gdy ktoś się połączy, rozłączy albo prześle dane, piękna sprawa
W tym momencie, żeby coś testować muszę odpalić u siebie aplikację serwera i mieć przekierowane porty. Zastanawiam się, czy nie lepiej uruchomić osobny serwer, na przykładowo Raspberry Pi, i zrealizować to na jakiejś typowej technologii webowej. Opcjonalnie hosting. Komunikacja klient-serwer to przesyłanie krótkich stringów, co istotne - niezbyt często, to znaczy wtedy, kiedy ktoś chce zrobić ruch, wysłać wiadomość na chat, etc. Ruch na razie raczej będzie BARDZO mały, kilku znajomych
Aplikacje dekodują stringa (użyłem "prostackiego" string.join("&") i string.split("&")), zmieniają coś tam w interfejsie albo zapisują do swoich obiektów prostych klas (klasy typu Player ze statystykami gry). Serwer trochę miesza na if-ach i to ogólnie tyle
Zastanawiam się, jak rozwiązać to na serwerze, baza mysql, może coś innego? I czy osobna aplikacja jako klient ma sens? Może lepiej coś z przeglądarki na javascriptach? Zależałoby mi trochę na prostej grafice trójwymiarowej, to znaczy widok perspektywiczny planszy i pionki, w WPF dość łatwo się robi kontrolką Viewport3D. Widziałem frameworki umożliwiające takie rzeczy, oczywiście nie zależy mi na jakimś świetnym oświetleniu czy innych fajerwerkach
Najlepiej czuję się chyba w C, C++, C#. Jestem mocno początkujący jeśli chodzi o komunikację i technologie sieciowe, dlatego jeśli ktoś chciałby podpowiedzieć - będę wdzięczny