Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 22 lut 2025, o 12:22


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lut 2015, o 22:28 

Pomógł: 0

Witam,
Znajomy przerabia auto i kupił chiński pływak poziomu paliwa który znacznie różni się od fabrycznego.
Tzn.
W chinolu
Pusty 9 Ohm pelny 100 Ohm
Seryjny plywak
Pusty 100 Ohm pelny 22 Ohm

Szuka pomocy w przerobieniu tego żeby było dobrze, mój pomysł może słaby ale niestety nie mam innego pomysłu..
Pomysł wygląda tak, że atmega8 (ew. inna) dokonuje pomiaru przez ADC i potem przez kanał PWM steruje wskaźnikiem.

Da się to jakoś inaczej rozwiązać? Ew. czy to jest dobry pomysł?



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 lut 2015, o 23:18 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 kwi 2013
Posty: 418
Lokalizacja: Rzeszów
Pomógł: 102

Myślę że lepszy od ADC okazałby się układ ze wzmacniaczem operacyjnym tzn. pominięcie dyskretyzacji sygnału i zrealizowanie całości w oparciu o "analogówkę". Wszystko zależy od układu wejściowego, ale za pomocą WO można zrobić praktycznie dowolny przekładnik prądowy/napięciowy, zmieniając tym samym charakterystykę napięcia wejściowego (zmiana fazy, polaryzacji, amplitudy). Być może wystarczy jedynie odpowiedni dzielnik rezystorowy lub zmiana punktu masy, jednak nie mam styczności z elektroniką samochodową i nie znam rozwiązań używanych w motoryzacji.

PWM jest w tym wypadku niezbyt dobry, bo wymaga dodatkowego filtra dolnoprzepustowego, lepszy okazałby się DAC w połączeniu z potencjometrem cyfrowym.
Ogólnie skłaniałbym się ku WO dzięki którym można zdziałać cuda :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 lut 2015, o 11:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 09 lut 2013
Posty: 45
Pomógł: 3

Hej

Prawdopodobnie na wejściu z drugiej strony będzie przetwornik ADC( no chyba że to auto wielowiekowe to może i nie być) I pewnie to będzie działać na zasadzie regulowanego dzielnika napięcia. Gdyby cały układ był regulowanym dzielnikiem napiecia to można by podawać gotowe napięica na wejście urzadzenia ale musiałbys wiedzieć jakie. Albo nabyć czujnik z odpowiednią charakterystyka. Najlepiej jakbyś wiedział co jest na wejściu

pozdrawiam
Piotrek



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 lut 2015, o 11:40 

Pomógł: 0

Auto to nissan 200sx s13, nie wiem jak fabrycznie jest to rozwiązane, a w tym chińskim wynalazku nie da się nic podejrzeć.

Jedyne dane to takie jakie mam z książki serwisowej odnośnie fabrycznego rozwiązania i to co zmierzyłem na chińskim wynalazku.



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO