Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 30 mar 2026, o 02:07

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sty 2015, o 13:05 
Nowy

Cześć, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem raczej mocno początkujący w temacie uprocesorów, liznąłem trochę tematu w technikum (jakieś proste migacze na arduino etc) ale to było dawno i zupełnie nic pamiętam.

Potrzebuję wykonać, jak najprostsze urządzenie pomiarowe, które będzie mierzyło rezystancję i temperaturę oraz wyświetlało to na wyświetlaczu LCD. Chodzi tutaj konkretnie o pomiar rezystancji skóry (np między dwoma palcami) oraz temperatury ciała.
Zasilane będzie akumulatorem li-ion 3,7V z telefonu, pomiar temperatury na czujniku DS18b20.

Które mikroprocesor byłbym najlepszy i najprościej dało by się na nim wykonać taki projekt? Wstępnie myślałem nad użyciem ATmega8L, już ma wbudowany przetwornik analogowo-cyfrowy.

Dzięki z góry ;)

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 sty 2015, o 13:06 

Lepszym wyborem będzie Atmega88, jest to nowsza wersja ósemki.

PostNapisane: 8 sty 2015, o 13:19 
Nowy

rezasurmar napisał(a):
Lepszym wyborem będzie Atmega88, jest to nowsza wersja ósemki.

Mógłbyś w kilku słowach powiedzieć - dlaczego? Tak jak wspominałem, układ ma być w sumie jak najprostszy i jego wykonanie też jak najprostsze (w sumie będę się uczył obsługi mikroprocesorów wykonując ten układ - z braku czasu jest to moje jedynie, wiem, że mało optymalne - wyjście) - z tego co widzę, dużo więcej jest poradników (czy już gotowych projektów) do układów na Atmedze 8, niż na 88.

Ostatnio edytowano 8 sty 2015, o 13:24 przez vonsatch, łącznie edytowano 1 raz

PostNapisane: 8 sty 2015, o 13:23