Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 10 lut 2025, o 22:04


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2014, o 07:51 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2013
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 0

Udało się przerobić TWI na sprzętowe I2C dla OLEDa. Wszystko fajnie działa:-)

------------------------ [ Dodano po: kilkunastu sekundach ]

Przepraszam. Na PROGRAMOWE I2C oczywiście:-)

_________________
Mój Serwer AVR - http://msavr.besaba.com



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 01:10 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sie 2013
Posty: 87
Pomógł: 0

Mam pytanie odnośnie zapisu wygenerowanych grafik.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Po zapisaniu w ten sposób w pliku pictures.c ECLIPSE wywala bład. w pliku make



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 07:28 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2014
Posty: 447
Lokalizacja: DKL
Pomógł: 53

@mickeu, to co podałeś powyżej jest poprawnym zapisem. A coś co powoduje błąd, ciężko nam powiedzieć, szklana kula się zbiła ;)
Może jakiś konkretny komunikat błędu, fragment kodu, którego błąd dotyczy?

_________________
Migracja z punktu B do punktu C
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:19 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sie 2013
Posty: 87
Pomógł: 0

matw napisał(a):
@mickeu, to co podałeś powyżej jest poprawnym zapisem. A coś co powoduje błąd, ciężko nam powiedzieć, szklana kula się zbiła ;)
Może jakiś konkretny komunikat błędu, fragment kodu, którego błąd dotyczy?


Description Resource Path Location Type make: *** [OctoPulse.elf] Error 1 OctoPulse C/C++ Problem

Building target: OctoPulse.elf
Invoking: AVR C Linker
avr-gcc -Wl,-Map,OctoPulse.map -mmcu=atmega1284p -o "OctoPulse.elf" ./OLED/GFX.o ./OLED/glcdfont.o ./OLED/pictures.o ./OLED/ssd1306.o ./1Wire/crc8.o ./1Wire/ds18x20.o ./1Wire/onewire.o ./common.o ./main.o
./main.o:(.progmem.data+0x0): multiple definition of `vibro'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x0): first defined here
make: *** [OctoPulse.elf] Error 1

**** Build Finished ****



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27355
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

mickeu napisał(a):
multiple definition of `vibro'


widzi kolega to ? ... to jest odpowiedź na to co tam sobie namieszałeś ;)

wielokrotnie zdefiniowana ta sama zmienna

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sie 2013
Posty: 87
Pomógł: 0

mirekk36 napisał(a):
mickeu napisał(a):
multiple definition of `vibro'


widzi kolega to ? ... to jest odpowiedź na to co tam sobie namieszałeś ;)

wielokrotnie zdefiniowana ta sama zmienna


to jest cały plik:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


a to odpowiedż z kompilatora:


**** Build of configuration Release for project OctoPulse ****

make all
Building file: ../OLED/pictures.c
Invoking: AVR Compiler
avr-gcc -Wall -Os -fpack-struct -fshort-enums -std=gnu99 -funsigned-char -funsigned-bitfields -mmcu=atmega1284p -DF_CPU=20000000UL -MMD -MP -MF"OLED/pictures.d" -MT"OLED/pictures.d" -c -o "OLED/pictures.o" "../OLED/pictures.c"
Finished building: ../OLED/pictures.c

Building file: ../main.c
Invoking: AVR Compiler
avr-gcc -Wall -Os -fpack-struct -fshort-enums -std=gnu99 -funsigned-char -funsigned-bitfields -mmcu=atmega1284p -DF_CPU=20000000UL -MMD -MP -MF"main.d" -MT"main.d" -c -o "main.o" "../main.c"
Finished building: ../main.c

Building target: OctoPulse.elf
Invoking: AVR C Linker
avr-gcc -Wl,-Map,OctoPulse.map -mmcu=atmega1284p -o "OctoPulse.elf" ./OLED/GFX.o ./OLED/glcdfont.o ./OLED/pictures.o ./OLED/ssd1306.o ./1Wire/crc8.o ./1Wire/ds18x20.o ./1Wire/onewire.o ./common.o ./main.o
./main.o:(.progmem.data+0x0): multiple definition of `bat_100'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x0): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0x1e): multiple definition of `bat_75'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x1e): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0x3c): multiple definition of `bat_50'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x3c): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0x5a): multiple definition of `bat_25'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x5a): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0x78): multiple definition of `bat_0'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x78): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0x96): multiple definition of `spkvibro'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x96): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0xb4): multiple definition of `spk'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0xb4): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0xd2): multiple definition of `vibro'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0xd2): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0xf0): multiple definition of `slow_down'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0xf0): first defined here
./main.o:(.progmem.data+0x230): multiple definition of `slow_up'
./OLED/pictures.o:(.progmem.data+0x230): first defined here
make: *** [OctoPulse.elf] Error 1

**** Build Finished ****

Sprawdziłem wszystkei pliki i nigdzie niema zduplikowanych nazw ani definicji.
Nie wiem czy dobrze to robie - dodalem tylko plik .c bez .h i odwołuje sie jak do pliku z fontami.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 13:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27355
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

mickeu napisał(a):
Nie wiem czy dobrze to robie - dodalem tylko plik .c bez .h i odwołuje sie jak do pliku z fontami.


No jeśli masz na myśli to że ZAINKLUDOWAŁEŚ pliku *.c czyli że zrobiłeś to CZEGO NIE MOŻNA i co opisuję jasno w Bluebooku i wszędzie mówię - to się nie dziw .... bo masz właśnie TYPOWY problem inkludowania plików *.C

zapamiętaj więc po tej lekcji że NIGDY nie inkluduje się plików *.c

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 13:19 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sie 2013
Posty: 87
Pomógł: 0

mirekk36 napisał(a):
mickeu napisał(a):
Nie wiem czy dobrze to robie - dodalem tylko plik .c bez .h i odwołuje sie jak do pliku z fontami.


No jeśli masz na myśli to że ZAINKLUDOWAŁEŚ pliku *.c czyli że zrobiłeś to CZEGO NIE MOŻNA i co opisuję jasno w Bluebooku i wszędzie mówię - to się nie dziw .... bo masz właśnie TYPOWY problem inkludowania plików *.C

zapamiętaj więc po tej lekcji że NIGDY nie inkluduje się plików *.c


Definicje wrzucone z przedrostkeim extern to pictures.h - i działą jak należy.

Dziękuje



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 16:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sie 2013
Posty: 87
Pomógł: 0

Jeszcze jedno pytanie tym razem natury technicznej:
Co jest szybsze z punktu widzenia procesora
- bitmapa np. zawierająca strzałkę
- odrysowanie tej strzałki rysując wypełniony prostokąt oraz trójkąt?

Wydaje mi sie ze bitmapa ale chcę sie upewnić



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 16:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27355
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

mickeu napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie tym razem natury technicznej:
Co jest szybsze z punktu widzenia procesora
- bitmapa np. zawierająca strzałkę
- odrysowanie tej strzałki rysując wypełniony prostokąt oraz trójkąt?

Wydaje mi sie ze bitmapa ale chcę sie upewnić


Ja bym sobie kompletnie nie zawracał tym głowy - w ogóle nieistotny aspekt. Co za różnica co jest szybsze - czasem warto się zastanowić nad granicą poszukiwania szybkości vs ludzkie oko i inne tego typu sprawy

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 20:48 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 12 sty 2014
Posty: 15
Pomógł: 0

Przerobiłem cały materiał z poradników Mirka o OLED-ach.
Wcześniej zakupiłem w sklepie atnel 2 wyświetlacze do testów.
Mirku jak dla mnie bomba , poradniki rewelacja.
Dla mnie radocha niesamowita , tak usiąść , poświęcić kilka godzin i napisać krok po kroku biblioteki do obsługi , tych jak to powiedziałeś "mniamniuśnych" wyświetlaczy.
Wszystko działa w 100 % tak jak mówisz.
Coś mnie tak tknęło i postanowiłem przerobić czcionki adafruit i dodałem polskie znaki.
Nie wszystkie litery wyglądają idealnie ale przy tej wielkości 5x7 cudów nie ma.
Filmik z prezentacją

Jeszcze raz wielki dzięki Mirku za twoją niesamowitą pracę, jaką dla nas pasjonatów robisz.
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 21:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27355
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

enzam --> ŚLICZNIE ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 wrz 2014, o 17:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2012
Posty: 188
Lokalizacja: Świnice Warckie woj. łódzkie
Pomógł: 12

Hmmm... co prawda to nie SSD1306 ale OLED'em jak najbardziej jest ;)

dzięki poradnikom Mirka udała się kolejna operacja na arduino i powstała adaptacja kolorowego wyświetlacza SSD1331, adaptacja jest bardzo podobna do SSD1306... jako ciekawostkę można uznać sprzętowe rysowanie linii,ramek z wypełnieniem czy kopiowania fragmentów ekranu ...

Obrazek

tak prawdę mówiąc to chyba każdą bibliotekę da się zaadaptować ... teraz chyba wezmę się za ST7735...

Mirku gratuluje wiedzy i wytrwałości w kręceniu poradników które wnoszą bardzo dużo...

_________________
ATMEL-ICE+ATXmega256A3BU oraz dużo samozaparcia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 wrz 2014, o 20:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27355
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

lemurek --> Ślicznie ! ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 21:39 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2013
Posty: 568
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 31

Znalazłem fonty do Arduino, jak ktoś chce wypruć flaki MISIOwi to zapraszam:
http://www.henningkarlsen.com/electronics/r_fonts.php

_________________
Und schreien

Spring
Erlöse mich
Spring
...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 22:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27355
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

uuuuu niezły materiał do prucia ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2014, o 23:12 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2013
Posty: 568
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 31

Ja szukam jakiś ładnych kolorowych fontów png/bmp w formie tablicy 16x16 znaków, rozmiar dowolny.
Przykład poniżej.

Obrazek

_________________
Und schreien

Spring
Erlöse mich
Spring
...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 sie 2015, o 23:01 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 27 sty 2014
Posty: 73
Pomógł: 0

Witam,

Przerobiłem kursy na temat OLED i zatrzymałem się na Fontach mam pytanie jak dodać polskie znaki do tablicy fontów które podał Pan Mirek w poradniku?

Już problem rozwiązany dzięki koledze skalarro:
http://forum.atnel.pl/topic8253-30.html#p93389



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO