Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 27 sty 2025, o 20:39

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sie 2014, o 22:09 
Nowy

Witam
Jako iż jest to mój pierwszy post wypada się przywitać :D Krótko o mnie: w tym roku dostałem się na elektronikę i telekomunikację, gdzie będę mógł pogłębiać swojego bakcyla 8-) ponadto interesuje się również astronomią, programowaniem i uczę się grać na gitarze (na razie z kiepskim skutkiem :D) Mikrokontrolerami interesuje się od jakiegoś czasu, ale teraz postanowiłem się zająć tym na poważnie, a jak najlepiej zacząć :D -> Wybór padł na BB i mam nadzieję, że okaże się trafiony. Jako iż jestem niejako studentem już teraz doskwiera mi brak kilku złotówek, z kupnem książki muszę się chwilkę wstrzymać, o płytce mogę niestety zapomnieć. Ale trzeba sobie jakoś radzić, nieprawdaż? Postanowiłem stworzyć swoją płytkę którą będę mógł powolutku składać i udoskonalać o kolejne moduły. Pomocne okazało się forum, ponieważ skorzystałem z paru rozwiązań. I tu są moje pytania: czy schemat i płytka zostały prawidłowo zaprojektowane? Czy taką płytkę dam rade wykonać sam w domu?

ObrazekObrazek

Dziękuję serdecznie za odpowiedzi, mam nadzieję, że znajdę tu swój zaciszny kąt to pogłebiania wiedzy i kulturalnej wymiany zdań ;)

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 sie 2014, o 22:29 
Użytkownik

Moje uwagi:
1. Pin Vcc procka nie łączy się bezpośrednio z zasilaniem(!), tylko idzie przez rezystor 10k od resetu co powoduje problem z zasilaniem uC.
2. Przy zasilaniu układu 5V, do LEDów dałbym rezystory 330Ohm(po co LEDy mają jarzyć po oczach)

PostNapisane: 7 sie 2014, o 22:32 
Użytkownik

Fajnie, że budujesz płytkę. Schemat jest w sumie, w moim odczuciu, dobry. Z wyjątkiem tego VCC przez 10k. Natomiast PCB już nie.