Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 2 gru 2024, o 23:58

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2014, o 21:59 
Nowy

Witam. Mam problem z napisaniem programu, który by co określony czas wł i wył port i przy tym samym, żeby można było sterować PWM. Jestem dopiero początkujący w pisaniu programów w języku C.
Program, który napisałem wykonuje tylko tą czynność która jest pierwsza w poleceniu " int main(void) ". Jak jest na początku " miganie " to steruje portami, a gdy daje na początek " jasnosc " to działa tylko PWM.
Prosiłbym o podpowiedź jak to można połączyć aby działało wszystko razem. Pozdrawiam.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Proszę poprawić post .... kody umieszczamy w znacznikach SYNTAX -SunRiver

Ostatnio edytowano 20 sie 2014, o 06:43 przez Aress, łącznie edytowano 2 razy

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 sie 2014, o 22:15 
Użytkownik

Trudno się dziwić, skoro program "wpada" w nieskończoną pętle.
Umieść pętle "while" z obu funkcji jako jedną obejmującą wywołania tych funkcji. Funkcja "inicjalizacja" powinna być wywoływana tylko raz przed główną pętlą programu.

język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Nie zamieszczam całego kodu, a tylko ten fragment, bo z funkcji "miganie" oraz "jasnosc" wystarczy usunąć pętle "while" oraz wywołanie funkcji "inicjalizacja".

Rozumiem, że chciałeś zrobić coś na wzór zadań (wątków), ale do takich działań niezbędny jest tzw "scheduler z dispatcher'em" (system operacyjny [jakiś RTOS]), albo chociaż obsługa timerów (również programowych).
W związku z czym zapewne nie będziesz miał zakładanych rezultatów, ponieważ program przez funkcję "miganie" zostanie wstrzymany na 400ms...

Aha i tak na przyszłość umieszczaj kod na forum w znacznikach SYNTAX a nie Code.

Autor postu otrzymał pochwałę