Jeśli silnik kreci się w lewo i nagle zamienimy mu obroty poprzez zamianę zasilania (plus z minusem, zamiana faz) to silnik wtedy pobiera bardzo duży prąd - nawet 10 razy większy niż znamionowy. Taki prąd właśnie może powodować bardzo poważne uszkodzenia: sklejenie styczników, uszkodzenie tranzystorów itd.
Kiedyś widziałem jak silnik o mocy 15kV pracował w gwiazdę (dla ułatwienia rozruchu) i po 40s przeszedł w trójkąt, problem w tym, że zostały zamienione fazy i gdy silnik się rozkręcił zamienił obroty. Zanim zadziałały zabezpieczenia to zdążyło popalić złączki łączące przewody, przewody się zespawały i stycznik się skleił - trwało to może z 2s.
Do takiego zabezpieczenia służą wyłączniki termiczne (zwane też silnikowe).
Silniki indukcyjne można hamować dynamicznie - prądem stałym.
Do modeli RC można spotkać silniki, które mają moc 2kW, także niekoniecznie coś co jest na pilota będzie miało słaby silnik
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pozdrawiam!