Matrix, ale ja wiem co się robi z serwami tylko, że autor postu tego tu nie zaznaczył
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
Jeśli czytam sterowanie serwem to widzę stertowanie impulsowe 20ms, a nie kombinowanie z mostkiem. Swego czasu nawet przerabiałem elektronikę serw aby łatwiej i ze zwiększonym zakresem sterować obrotami standardowym sygnałem (oczywiście po usunięciu ząbka i potencjometra). Mój pierwszy kran z chyba 2003 roku, był właśnie na takich podrasowanych serwach i działał całkiem przyzwoicie. Obecnie jest tak ogromny wybór silników z gotowymi przekładniami o praktycznie dowolnym przełożeniu i mocy, że przeróbka serw w zasadzie mija się z celem choćby dlatego, że koszt serwa przeważnie wyższy, a silnik łatwiej się montuje (przynajmniej w moim przypadku). Jest oczywiście jedna niewątpliwie duża zaleta - skrajnie małe luzy(!) i ten fakt jedynie może decydować o skorzystaniu z przerobionego serwa zamiast gotowego silnika z przekładnią, bo sama regulacja obrotów szału jednak nie robi, a zakres jaki mogę uzyskać to najwyżej około 1:30 (stosunek najszybszych obrotów do najwolniejszych). Natomast z niektórymi modelami silników jestem w stanie moim sterownikiem zaszaleć bez problemów w zakresie ... 1:150
![Szczęśliwy :)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_smile.gif)
Sam więc widzisz, że serwa mają swoje specyficzne zastosowanie i nie zawsze ich przeróbka jest opłacalna.