Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 8 maja 2026, o 23:54

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 maja 2014, o 22:19 
Nowy

Szanowni Koledzy, jestem początkującym i próbuję napisać wydawałoby się prosty program, który ma za zadanie odebrać dane z jakiegoś urządzenia, łańcuch max 500 znaków (przeznaczony na drukarkę) i wysłać to samo, ale 2 razy na drukarkę. Używam ATmegi 8, port Rx odbiera dane bezpośrednio z innego procka, a port Tx wysyła to 2 razy na drukarkę, tak to sobie wymyśliłem. Korzystam z biblioteki MKUART z niebieskiej książki.
Proste, a jednak okazuje się, że jak znam ilość odebranych znaków „listing 1” to wszystko działa poprawnie, ale gdy ich nie znam „listing 2”to w 1 części wydruku program dopisuje na początku część znaków będących początkiem wydruku, a w 2 części wydruku (kopii) tyle samo znaków na początku zabiera. Liczba dodanych znaków zależy od długości bufora TX, im większy bufor tym więcej znaków. W przypadku, kiedy w linii „uart_putc(Znak);” postawię komentarz „listing 3”, to instrukcja if działa właściwie. Próbuję na różne sposoby i sam już nie wiem jak mam sprawdzić kiedy następuje koniec odebranych danych, żeby można było wysłać 2 część. Proszę o pomoc.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

język c

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 maja 2014, o 14:12 
Użytkownik

interson napisał(a):
(...) w 1 części wydruku program dopisuje na początku część znaków będących początkiem wydruku, a w 2 części wydruku (kopii) tyle samo znaków na początku zabiera. Liczba dodanych znaków zależy od długości bufora TX, im większy bufor tym więcej znaków.

500 bajtowy bufor to sporo. Na pewno nie masz problemów z przepełnianiem stosu ?