Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 6 lut 2025, o 21:24


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 09:36 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012
Posty: 729
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 12

Witam.

1. Dawno temu zauważyłem, że jeden silnik pololu ma zmniejszone obroty. Jest to spowodowane chyba jakimś większym tarciem(niż w przypadku drugiego pololu), ponieważ jak sam zakręcę kołem to kręci się o wiele krócej i ciężej, niż inny pololek. Kiedyś poradzono mi abym w środku posmarował smarem, ale chciałbym się jeszcze Was doradzić.

2. Chciałem wyjąć silnik, ale zębatka (do przekładni) blokuje mi jego wyjęcie. Nigdy nie otwierałem silnika, więc może ktoś wie jak zdjąć tą metalową obudowę, aby dostać się do bebechów.

Pozdrawiam
Log

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 10:18 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 27 lip 2012
Posty: 59
Pomógł: 0

A jaki konkretnie model? Ja wymieniałem szczotki w Pololkach serii mikro. Mogę powiedzieć, że da się to zrobić, ale naprawdę trzeba dojść z tym do wprawy. Mnie się udało dopiero po zepsuciu 2 poprzednich "dawców", ale efekt i tak nie był taki, jakiego bym oczekiwał.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 10:41 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012
Posty: 729
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 12

Jak dobrze pamiętam to są te silniki http://electropark.pl/mikrosilniki/540- ... 40006.html\
Sprawdziłbym te szczotki, ale nie wiem jak do końca otworzyć silnik (zębatkę).

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 kwi 2014, o 05:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2012
Posty: 159
Pomógł: 1

A ja ostatnio podszedłem do tej sprawy od innej strony. Zakupiłem gwitowniczek i nie zmieniam szczotek, ale cały silnik, co jest o wiele szybsze i wygodniesze na zawodach. Po prostu w silniku gwintuje 2 otwory i po sprawie :P


Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 kwi 2014, o 09:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012
Posty: 729
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 12

Mógłbym i wymienić silnik, ale to zależy od kosztów.
Jednak wpierw chciałbym zdjąć tą zębatkę i wyjąć silnik. Tylko nadal nie wiem jak.

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 kwi 2014, o 23:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012
Posty: 729
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 12

Panowie, to jak zdjąć tą obudowę? Mam pokazać jakieś zdjęcia?
Potrzebuję szybko naprawić silnik, bo muszę zacząć robić mały projekt.

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 kwi 2014, o 17:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012
Posty: 729
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 12

Sprawa rozwiązana. Zdjąłem zębatkę cążkami. Teraz zamawiam silnik MT68 i na niego założę zębatkę.

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO