Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 3 sty 2025, o 01:39

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2014, o 20:08 
Użytkownik

Mam problem z zakupionym modułem zawierającym zegar DS1307 oraz pamięć EEPROM at24cp.
Moduł ten wygląda tak:
Obrazek
Problem polega na tym, że po odcięciu zasilania moduł nie przełącza się na zasilanie bateryjne.
Zegar się zatrzymuje, zaś wyświetlacz LCD zamiera, pokazując ostatnie wartości.

Napięcie na baterii wynosi 4,0 V (choć na niej pisze 3,6V) - nie wiem, czy ja jestem kiepskim mierniczym, czy miernik jakiś taki nijaki (~30 zł).

Czy może chodzi o coś innego.

Poniżej schemat elektryczny tego modułu:
Obrazek

Patrząc na ten schemat - nie wiem czy myślę dobrze - ale prąd z tej baterii jest straszliwie ograniczany rezystorami R4 i R6. Dioda D1 zabezpiecza przed zasilaniem układu. Ale ja jestem początkujący i ogarniam mało co.

Mam świadomość, że u góry tego schematu pisze:
Aby korzystać z baterii 2032, usuń R5, D1, R4, R6. Zamień R6 na zworkę.
Czy to oznacza, że mam z niego wydrapać wyżej wymienione. To bez sensu. Dla mnie ma to działać jako zasilanie awaryjne.

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 mar 2014, o 21:15 
Użytkownik

Witam

Jeżeli używasz baterii typu CR2032 to musisz usunąć elementy opisane w tej notatce na schemacie a rezystor R6 zastąpić zworką.
Jeżeli korzystasz z akumulatorka to wszystkie elementy mają zostać.
Ten moduł jest uniwersalny i to końcowy użytkownik decyduje z jakiej baterii będzie korzystał a więc też które elementy pozostaną.

A możesz zmierzyć napięcie baterii odłączonej od układu. Coś mi się wydaje, że odłączenie napięcia tak naprawdę go nie odłącza od układu.

Aha DS1307 ma w rejestrze sekund najstarszy bit który musisz mieć ustawiony na 0 bo inaczej wewnętrzny oscylator przestaje pracować i zegar staje

Autor postu otrzymał pochwałę

PostNapisane: 30 mar 2014, o 21:40 
Użytkownik

Kuźnia napisał(a):