Witam...

Od pewnego czasu zajmuje się kontrolką
WebBrowser. Szukałem trochę informacji i projektów z jej wykorzystaniem w necie i postanowiłem zrobić mini przeglądarkę internetową i opisać ją na forum.
Na początek otwieramy Microsoft Visual C#, i tworzymy nowy projekt klikając na:
New Projct.. --> WindowsFormsApplication, nadajemy nazwę:
"Przegladarka" i klikamy OK.
Teraz zmieniamy nazwę naszego okna z Form1 na
"Brak strony". Następnie z toolboxa dodajemy jeden
TextBox oraz 4 kontrolki
Button. Pole tekstowe nazywamy
"txtAdres" - posłuży nam ono do wpisywania adresu strony.
Przyciskom nadajemy nazwy:
"Button_Wstecz",
"Button_Dalej",
"Button_Odswiez",
"Button_Stop". Następnie każdemu przyciskowi usuwamy wyświetlany tekst. A dla przycisków
Button_Wstecz i
Button_Dalej ustawiamy
Enabled na
false, będziemy je aktywować dopiero po otworzeniu jakiejś strony. Teraz dodajemy jeden panel w którym umieścimy WebBrowser. Dla panelu i dla textboxa ustawiamy właściwość
Anchor na
Top,
Bottom,
Left,
Right. Dzięki temu podczas rozszerzania okna programu, okno przeglądarki i textbox również odpowiednio się rozszerzą.
Powinniśmy teraz mieć coś takiego:

Teraz z zakładki Common Controls wybieramy: WebBrowser. Jeszcze tylko zmieńmy jego nazwę na
"przegladarka". Powinien on automatycznie zakryć cały panel.

Teraz aby po wpisaniu jakiegoś adresu do textboxa możne go było otworzyć, napiszemy kod który uruchomi daną stronkę po naciśnięciu klawisza
Enter. W tym celu tworzymy zdarzenie
KeyPress dla pola tekstowego txtAdres i w jego wnętrzu wpisujemy:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Funkcja sprawdza czy został naciśnięty enter (kod 13 w ASCII). W tym momencie nasz programik ma już podstawową funkcję przeglądarki internetowej - potrafi wyświetlić stronę. Strony mają tytuł, który również powinien być gdzieś widoczny. Sprawmy by nasz program posiadał te funkcje. W tym celu tworzymy zdarzenie
Navigated dla kontrolki
przegladarka. We wnętrzu funkcji wpisujemy:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Teraz oprogramujemy przyciski. Klikamy 2 razy na przycisk
Button_Wstecz i wpisujemy:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Teraz kilkamy 2 razy na
Button_Dalej i wpisujemy:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Teraz 2 razy na
Button_Odswiez:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
i 2 razy na
Button_Stop:
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Tak oto napisaliśmy prostą przeglądarkę internetową. Teraz dodajmy jeszcze obrazki dla przycisków (BackGround Image):




Obrazki znalazłem na google grafika.
Teraz wybieramy zielony trójkącik, i oto efekt:
