Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 19 sty 2025, o 10:08

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2012, o 15:28 
Użytkownik

Witam,
mam pilny problem, z serwomechanizmami. Męczę się z tym od kilku dni bez przerwy, ale chyba nic nie wymyśle a za wiele nie znam się, gdyż przygodę z ogólnopojętą elektroniką zacząłem z książką "Mikrokontrolery AVR Język C Podstawy programowania". Prawa jednak stała się pilna, gdyż wkrótce muszę oddać projekt a tylko to pozostało do uregulowania ;)

Dążę do tego, żeby móc niezależnie sterować 3 serwomechanizmami.
To mój kod:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

(panowie, panowie ;) a znaczniki [ syntax = c ] to co? kot zjadł ?)

Timer 16-bitowy sprawdza się fantastycznie. Jednak Timer 2 ma problemy. Przede wszystkim z noty kontrolera wynika, iż odpowiednika zmiennej ICR1 w timerze 1 w Timerze 2 nie ma. Jak więc można w nim określić okres?
Bo zdaje mi się, że chyba w tym jest problem, bo serwo podpięte do tego timera niby się rusza, ale zupełnie dziwnie i nie tak jakbym chciał, gdyż trzepie ramieniem, do którego jest przyłączone i i tak jakby porusza się pomiędzy wartościami krańcowymi czyli 0 i 180 stopni bez możliwości zatrzymania pomiędzy.
Jak można to naprawić?
Jakby ktoś ewentualnie miał działający kod pod timera 2 bardzo bym był wdzięczny za podzielenie się :D

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 maja 2012, o 18:51 
Użytkownik

Postanowiłem to zrobić jednak na PWM programowym.
Mam taki kod:
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Serwo podpięte do PA0. Niezależnie od tego czy w if'ach dam kolejno wartości 1700 i 2000 czy też 700 i 1000 serwo się kręci w tym samym kierunku.