Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 30 sty 2025, o 18:18

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sty 2014, o 15:14 
Nowy

Witam!
Problem polega na tym, że po połączeniu całego schematu :
Obrazek
silnik niestety po wciśnięciu guzików stoi w miejscu i drży.
Zasilanie mikroprocesora oraz L293 VCC jest z USB ASP a zasilanie silnika doprowadzone na V+ jest z baterii 9V obniżone przez rezystor 27 Ω aby było koło 7,4 V.
Specyfikacja silnika krokowego bipolarnego:

Liczba kroków: 200
Napięcie znamionowe: 7,4 V
Pobór prądu na cewkę: 280 mA
Rezystancja cewki 26 Ω
Indukcyjność uzwojenia: 19,2 mH
Moment trzymający 650g*cm (0,0637 Nm)
Średnica wału: 5 mm
Masa: 130 g
Wymiary: 35 x 35 x 26 mm (bez wału) - NEMA 14

Tranzystory BS170

Niestety jestem początkującym w mikrokontrolerach i nie wiem jak sobie poradzić z tym problemem. Poniżej zamieszczam kod programu :
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Silnik powinien po wciśnięciu 1 guzika zrobić 50 kroków w prawo, drugi guzik 50 kroków w lewo, 3 guzik 1 krok w prawo, 4 guzik 1 krok w lewo, ale niestety tylko drży.
Silnik wpinam na L293
1Y - czarny przewód
2Y - zielony przewód
3Y - czerwony przewód
4Y - niebieski przewód
Próbowałem różnych kombinacji ale niestety jest tak samo.
Mikroprocesor jest na kwarcu 16 MHz.

Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość.

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 12 sty 2014, o 16:06 
Użytkownik

Na początek polecam obejrzeć Kurs EAGLE http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tresci.html :) to ułatwi życie nam wszystkim :) Nie jestem specjalistą ale wczoraj też się bawiłem trochę silniczkiem krokowym bipolarnym i zauważyłem że musi być odpowiednio dobrana częstotliwość pracy tegoż silnika inaczej nie będzie się kręcił tylko drżał... metodą prób i błędów powinieneś dojść do tego :) i pytanie czy posiadasz bluebooka ?

PostNapisane: 12 sty 2014, o 18:36