Witam. Mam problem dotyczący sterowania silnikiem BLDC z użyciem regulatora esc REDOX 20A zasilanym tymczasowo z akumulatora samochodowego. Napięcie wynosi na nim 12.5 V( samochód na nim bez problemu odpala). Problem polega na tym że przy ok. 90% mocy jednego silnika regulator znacznie zmniejsza obroty. Przy większej ilości silników obroty są redukowane przy mniejszej wartości sygnału sterującego. Po przekroczeniu wartości która redukuje obroty konieczny jest reset regulatora. Próbowaliśmy przeprogramować progi odcięcia w programatorze lecz nic to nie zmieniło. Proszę o wszelkie sugestie gdzie szukać przyczyny tego problemu. Pozdrawiam.
Witam ponownie. Pragnę poinformować że problem tak jakby sam się rozwiązał . Regulatory działają poprawnie. Mogę korzystać z pełnego zakresu wypełnienia sygnału sterującego i nie następuje "odcinka". Bardzo możliwe ze czynnikiem jaki miał wpływ na poprawną prace było napięcie na akumulatorze. Zaraz po zamieszczeniu tematu na forum, poszedłem do samochodu upewnić się czy akumulator jest na pewno dobrze naładowany. "Cienias" odpalił po kilku próbach po czym napięcie na akumulatorze spadło do 12.3 V. Jak się okazało to było to! Bardzo chciałbym rozumieć czemu tak się stało. Bardzo możliwe ze regulator esc ma ograniczenie prądowe i przy napięciu 12.5 V przechodził przez nie za duży prąd. Poprawcie mnie jakby co.
A teraz przedstawię winowajce problemu o którym nie wspomniałem w pierwszym poście Wraz z kolegą buduje quadCoptera w oparciu o Androida i AVR. Kolega zajmuje się Androidem i rozwiązaniami programowymi które potem pozwolą nam na całkowita autonomiczność lotu, a ja zajmuję się elektroniką i programowaniem mikroprocka Konstrukcje wykonujemy samodzielnie, co na pewno potwierdzi zdjęcie .
Projekt wymaga jeszcze oczywiście mnóstwa pracy, myślę że jesteśmy już w połowie prac. Projektem zajmujemy się już od jakiegoś czasu i pomyślałem że przy okazji tego tematu zrobię mała zapowiedź. Obiecuje że ta taśma klejąca i stykówka znikną zanim projekt pojawi się oficjalnie w dziale DIY .
Tutaj test połączenia i sprawdzanie maksymalnego ciągu na prowizorycznej hamowni.
Wracając do tematu regulatora, przy zasilaniu z atx możliwe było osiągnięcie maksymalnego wypełnienia ale tylko dla jednego silnika, przy większej ilości silników atx wyłączał się awaryjnie.
Czeka nas jeszcze bardzo dużo regulowania silników więc testowanie z baterii (której jeszcze nie mamy) i tak odpada. Wiec chciałbym zapytać czy dalsze testowanie regulatorów na akumulatorze samochodowym jest dobrym pomysłem ?
Cześć imponująco to wygląda samemu mnie korci coś takiego stworzyć
Z czego wykonane są te osłony na wirniki.
Co do Twojego pytania to problem pojawia się że w tym że stosuje nieodpowiedni akumulator i/lub zasilacz
Silniki BLDC potrafią w impulsie pożerać bardzo dużo prądu co ATX widzi jako zwarcie na wyjściu w konstrukcjach które widziałem stosowane były LiPo-le których główną zaletą jest możliwość pobierania okresowo dużego prądu z nich.
Jeśli chcesz próbować na ATX-ie to spróbował bym na zasilaczu o większej mocy oraz rozpędzał silniki a nie dawał całej mocy od razu
O tym żeby nie rozpędzać silnika zbyt gwałtownie już się przekonałem. Wystarczy jeden silnik zbyt gwałtownie rozpędzony żeby wyłączyć atx. Tunele wykonaliśmy z pianki poliuretanowej o grubości 3 mm. Kupiona jako mata ociepleniowa pod panele Jeden tunel jest sklejany jest z trzech elementów. Widoczne na zdjęciu tunele były wycinane ręcznie. Brakuje im trochę do ideału. Możliwe ze będą nowe tunele wycięte laserowo. Pozdrawiam wszystkich i życzę szczęśliwego nowego roku.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników