Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 27 lis 2024, o 20:45

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 gru 2013, o 19:32 
Nowy

Witam wszystkich forumowiczów:)

To mój pierwszy post na forum, jestem początkującym, który do tej pory tworzył niewielkie projekty na procesorach, były to tylko prototypy na stykówkach albo odtworzenie czyichś projektów. Obecny projekt powstał od A do Z według mojego zamysłu. Jest nim robot mobilny ( lepszej nazwy nie udało mi sie wymyśleć ;p), który powstał na potrzeby zajęć projektowych na studiach.

Płytkę dwustronną pod smd wykonałem samodzielnie, tak samo jak podwozie robocika z plexi. Korzystam z dwóch silników Pololu z przekładnią 30:1. Sterowanie odbywa się z aplikacji napisanej na komputer w C++, wykorzystując transmisje bluetooth PC<->ATB-BTM-222. Robocik posiada dwie diody LED białe które mają oświetlać mu drogę, wyświetlacz LCD 2x8 do interakcji z otoczeniem, oraz cyfrowy czujnik temperatury ds18b20. Do sterowanie silnikami wykorzystuje mostek TB6612FNG. Całość była projektowana tak by zużywał jak najmniej prądu przez co wykorzystałem właśnie te silniczki oraz taktowanie zewnętrzne na kwarcu 3.6864MHz. Całość zasila akumulator 2-celowy 7.4V 1300mAh. Minimalny pobór baterii przeszedł moje najśmielsze oczekiwania bo robot jeździ już kilka tygodni, a bateria jest zużyta w połowie. Z programu możemy sterować robotem, zapalać/gasić diody, żądać pomiaru temperatury, włączać podświetlenie wyświetlacza, wysyłać tekst na LCD jak i go kasować, oraz mamy podgląd na stan akumulatora w robocie, która odświeża się co pół minuty.

Niewykorzystane piny wyprowadzone są na gniazdo goldpin w celu ich późniejszego wykorzystania. W przyszłości planuję jeszcze dodać PWM do silników (miało być już ale odłożyłem to na później), kamerkę VGA, i jakiś przetwornik DAC do komunikacji głosowej (jak się uda to zamieszczę).