Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 paź 2024, o 16:22


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 16:45 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 21 kwi 2012
Posty: 5
Pomógł: 0

Witam.
Zaczynam swoją przygodę z AVR'ami i potrzebuję kilku wskazówek.
Opanowałem obsługę wyświetlacza HD44780, a teraz chciałbym wyświetlać na nim menu wielopoziomowe.
Lecz całkowicie nie wiem jak się za to zabrać. Istnieje kilka artykułów poruszających ten temat, lecz po ich przeczytaniu mam wrażenie, że są zrobione "w ten sam deseń" i nic jasnego z nich nie wynika.
Więc jak by ktoś mógł wskazać od czego zacząć? Czy menu powinno być stworzone na zasadzie struktury (struct) czy tablicy?
Proszę o wskazówki.

Znalazłem pewien plik, lecz jest dla mnie dość niejasno napisany. Może na jego podstawie ktoś życzliwy jest mi w staniei wytłumaczyć ideę.
Pozdrawiam


Załączniki:

Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 18:38 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

W zasadzie zależy kolego co chcesz osiągnąć poprzez menu i jak byś chciał je obsługiwać metod i sposobów na implementację
menu jest tysiące i zależy od samej inwencji twórczej , oraz konkretnych potrzeb danego projektu.

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 18:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

Do twoich założeń potrzebna jest jeszcze chyba obsługa klawiatury takiej procedury?
Nie wiem, sam potrzebuję coś w tym temacie do obsługi z klawiatury (menu wielopoziomowe).



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 19:20 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

SunRiver napisał(a):
W zasadzie zależy kolego co chcesz osiągnąć poprzez menu i jak byś chciał je obsługiwać metod i sposobów na implementację
menu jest tysiące i zależy od samej inwencji twórczej , oraz konkretnych potrzeb danego projektu.

Nie pierwszy raz SunRiver tak tłumaczy ?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 19:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27306
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Ja w zasadzie panowie nigdy nie mogę zrozumieć co to oznacza wg niektórych osób "przepis na menu" ..... wg mnie czegoś takiego nie ma. Jest przepis np na obsługę UART, na obsługę I2C, na obsługę ADC ... itd

a przepis na MENU ? .... jak ktoś mi powie że istnieje przepis na MENU to skłamie. Tzn chodzi mi o to że nie ma jakiegoś tam jednego przepisu na MENU.

rozwiązań są setki jak nie tysiące i wcale nie przesadzam. Stąd właśnie moja konsternacja jak słyszę o takim przepisie.

Owszem, do realizacji Menu można użyć i struktur i wskaźników i tablic w tym tablic wskaźników, można sobie poukładać wszystkie pozycje MENU w jakieś listy. Można tworzyć niejako obiekty typu "item" oraz podmenu "menuitem" .... no ale to nadal żaden jeden przepis. Przecież MENU to nie tylko lista opcji ale chyba i może nawet przede wszystkim sposób jego obsługi - czyli gdzie tu mowa o obsłudze jakichś urządzeń wejściowych typu klawisze, może jakiś enkoder, może pilot podczerwieni czy radiowy. ..... a gdzie sposób realizacji funkcji itp itd....

i znowu - organizując samą strukturę MENU w jakimś porządku za pomocą tablic czy tablic struktur - gdzie każda struktura to jeden element listy, ze wskaźnikami na funkcję danej opcji MENU czy też powrotu do wyższego rzędu MENU itd

a gdzie panowie tutaj sposób na prezentację wizualną - przecież to nie komputer PC i standardowy monitor różniący się co najwyżej nieco rozdzielczością ale przeróżne media typu zwykły wyświetlacz alfanumeryczny LCD 2x16 aż po jakiś duży kolorowy graficzny TFT .... już chociażby z tego powodu oprogramowanie takiego MENU będzie się drastycznie różniło od innego

żeby na koniec dodać w ogóle sam pomysł na tzw "interfejs" użytkownika - bo to też i to bardzo istotny element MENU

jak widzę nieraz co ludzie potrafią wymyślać to aż mi ciarki po plecach przechodzą - tzn .... programowo wszystko nieraz jest zrobione że tzw "MUCHA NIE SIADA" .... ale samo Menu z punktu widzenia konstrukcji i obsługi dla końcowego użytkownika woła często o pomstę do nieba

..... i dlatego - z mojego punktu widzenia - nie ma czegoś takiego jak "przepis na MENU" a jego poszukiwanie przypomina mi często poszukiwanie "świętego grala" ..... no i proszę - nawet tu sam kolega podaje przykład - tzn ten w załączniku

jest to jakiś sposób - ale weź człowieku teraz rozszyfruj co poeta miał na myśli a potem i tak często nie będzie to pasować do twojego rozwiązania. Ale czy to znaczy - że to jest zły przepis na menu ? NIE - jest to przepis dobry dla tego kto go zrobił i już

to tyle - ale się rozgadałem ;)

moim zdaniem sprawa jest prosta - żeby zrobić dobre MENU trzeba:

1. wziąć kartkę papieru i ołówek
2. zacząć od rozpisania dokładnie całej struktury tak żeby wygodnie ją można było oprogramować
3. opisać sobie algorytm

4. usiąść i powoli oraz sukcesywnie pisać kod

zawsze wyjdzie ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 19:23 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Oczywiście , że jedną z możliwości sterowania menu jest klawiatura np 3 klawiszowa najprostsza , można też użyć encodera, pilota rc5 możliwości jest wiele zależy od konkretnych potrzeb.

przy okazji jak znajdę źródło pokarzę menu na GLCD sterowane klawiszami, ale to jak napisał Mirek , jest tylko rozwiązanie które może , ale nie musi komuś odpowiadać , wszystko jest kwestia potrzeb projektu.

kolego elsat. nie chce mi się polemizować i snuć rozważań teoretycznych , bo interfejs użytkownika jest
na tyle sprawą indywidualna , że bez szczegółów nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 20:29 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

Tak, przyjmuję pouczenia i uwagi Mirka i SunRivera jako podstawę do projektowania czego kolwiek, gdzie jest wymagane tzw. "MENU".
Spotykam "menu" lub "enter" "*" na różnych sterownikach tak opisanych. Nie ma zgodności w tych oznaczeniach, jednak wiemy do czego służą.
Moim zdaniem to może to być nazwa "PROGRAM"(opis klawisza). To daje użytkownikowi jasną wiadomość co robi dalej?
Nie ważne ile będzie klawiszy w danym sterowniku (urządzeniu). Dziękuję za uwagi.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 20:45 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Nie o to chodzi , wiec nie musisz sarkać , chodzi o to ze niema uniwersalnego rozwiązania
ze to co chcesz osiągnąć poprzez menu i jak ma się zachowywać twój interfejs -- to nie jest kwestia
zróbcie mi menu , a kwestia samego projektu bo musisz sam uwzględnić sobie co ci jest potrzebne.
ale skoro tego nie rozumiesz ....

Wyobraź sobie system menu który sam zajmuje np 8K po kompilacji , a gdzie reszta programu ??
funkcje , działania , operacje na portach ?? -- 8K tylko po to żeby zmieniać napisy na ekranie

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 21:02 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

SunRiver napisał(a):
Nie o to chodzi , wiec nie musisz sarkać , chodzi o to ze niema uniwersalnego rozwiązania
ze to co chcesz osiągnąć poprzez menu i jak ma się zachowywać twój interfejs -- to nie jest kwestia
zróbcie mi menu , a kwestia samego projektu bo musisz sam uwzględnić sobie co ci jest potrzebne.
ale skoro tego nie rozumiesz ....

Wyobraź sobie system menu który sam zajmuje np 8K po kompilacji , a gdzie reszta programu ??
funkcje , działania , operacje na portach ?? -- 8K tylko po to żeby zmieniać napisy na ekranie


Tak "PROGRAM" (opis klawisza) na sterowniku ma udostępnić funkcje w tym programie do zmian, nastaw itp. parametrów.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 21:06 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Widzę że tłumaczenie czegokolwiek niema sensu.
może Mirek , albo kto inny Ci wytłumaczy.


Bo kolega elsat chyba nie rozumie o czym piszemy, naciskanie klawisza i zmiana stanu portu , a menu na ekranie to 2 różne sprawy.

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 21:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2011
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 0

budujac menu buduje sie caly program, tu wiąże się przechodzenie między funkcjami i pętlami nie ma tak, że masz program i robisz menu lub odwrotnie, wyświetlanie i opisy przycisków nie mają znaczenia...jedno wiąże się z drugim i trzecim.

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 21:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

SunRiver napisał(a):
Widzę że tłumaczenie czegokolwiek niema sensu.
może Mirek , albo kto inny Ci wytłumaczy.


Bo kolega elsat chyba nie rozumie o czym piszemy, naciskanie klawisza i zmiana stanu portu , a menu na ekranie to 2 różne sprawy.


Nie zmieniaj tematu, wspomniałem o nazwie "MENU" w sterownikach ! Proponuje nazwę "PROGRAM" tak dla wszystkich, żeby było jasne o co chodzi. Możesz krytykować !
Jak nie mogę tej nazwy zmienić, to powiedz dla czego ? Czekam na argumenty.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 21:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Nie chodzi o nazwę , a sposób działania i obsługi , ale tego kolega chyba nie rozumie.

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 22:09 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

SunRiver napisał(a):
Nie chodzi o nazwę , a sposób działania i obsługi , ale tego kolega chyba nie rozumie.

Tu się zgadzam z tobą, jeszcze nie pisałem takiej obsługi w "C", czytam książkę, jestem na str. 324.
Uczę się języka C i ciebie też zachęcam, bo wiem że dobrze znasz Arduino i inne.
Jak znasz asemblera, to szybko się dogadamy, zapraszam na grila.



Ostatnio edytowano 21 kwi 2012, o 22:30 przez elsat1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 22:27 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 21 kwi 2012
Posty: 5
Pomógł: 0

Widzę, że cała dywagacja skończyła się w sposób identyczny jak na innych forach...
Uczę się programowania w C i staram się to zaimplementować na stworzony układ. Ale żeby zacząć pisać, musze wiedzieć w jakim kierunku podążać. Skoro są tysiace metot to poproszę o kilka. Dlatego jako przykład załączyłem plik z "jakimś tam" MENU. Może ktoś ze zgromadzonych wytłumaczy co autor miał na myśli?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 22:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2011
Posty: 204
Lokalizacja: Boguchwała
Pomógł: 3

daros_15 napisał(a):
Widzę, że cała dywagacja skończyła się w sposób identyczny jak na innych forach...
Uczę się programowania w C i staram się to zaimplementować na stworzony układ. Ale żeby zacząć pisać, musze wiedzieć w jakim kierunku podążać. Skoro są tysiace metot to poproszę o kilka. Dlatego jako przykład załączyłem plik z "jakimś tam" MENU. Może ktoś ze zgromadzonych wytłumaczy co autor miał na myśli?

Nie wiem dokładnie o co chodzi, nie rozumię kogo dotyczy ten post.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 23:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

kolego daros_15

jak myślisz dlaczego w pierwszym poście napisałem pytająco ??

Bo o tego zależy jakie będzie twoje menu, przykład który podałeś to po prostu demko pokazujące proste "menu"
nawigowane 4rema klawiszami możesz skompilować i zobaczyć jak działa i czy ci pasuje takie rozwiązanie,
potem można się zastanowić nad adaptacja do danego projektu , aczkolwiek prościej jest napisać własny system nawigacji niż adoptować obcy.

Dlatego że jak masz napisane metod jest wiele , zasadniczo sprawa nawigowania po funkcjach jest prosta,

od czego zacząć ??

najpierw na papierze rozpisać sobie strukturę menu
określić sposób sterowania/nawigowania --- przyciski , dżojstik, pilot,
dobrać wyświetlacz i wybrać formę samego menu
-- tu lcd 2x16 jest za mały by był czytelny przekaz gdzie się obecnie znajdujesz w menu
-- dla czytelności najlepiej coś większego 4x16 , albo GLCD bo wierz mi na 2x16 grzebanie się 9 poziomów to
lekka przesada i mała wygoda

następnie trzeba ją przelać na mikrokontroler

zaczynasz od obsługi sterowania , a kończysz na właściwym menu
możesz tu użyć zarówno tablic jak i struktur wszystko zależy jak bardzo będzie rozbudowane ile przewidziałeś poziomów menu.

wszystko powinno pracować niejako w tle (na przerwaniach) inaczej niema sensu prawda
tu się kłaniają przynajmniej podstawy systemów czasu rzeczywistego, dlaczego dlatego że chcesz coś włączyć w jednej
gałęzi menu i ma sobie działać , a ty chcesz przejść gdzie indziej i zmieniać coś innego.

Staram się pomóc , w odróżnieniu do nic niewnoszących postów kolegi elsat, ale też nie mam ochoty grzebać się w czyimś kodzie , wierz mi kolego łatwiej napisać samemu.

Nie wiem na jakim etapie wiedzy jesteś i nie mam zamiaru cię potępiać czy zniechęcać, ale bez konkretnie zadanego
pytania nie da rady udzielić szczegółowej odpowiedzi. A chyba tradycja na tym forum jest robienie z nas wróżek.

Jakbyś zadał sobie kolego trochę trudu i zamiast pytać tutaj co autor miał na myśli , to byś program skompilował wgrał do procesora i zobaczył jak działa , albo pytał autora , bo co on miał na myśli pisząc demo do sterowania diodami to wie tylko on. :)

Na tej zasadzie ja pomóc ci nie umiem , podobnie jak nie umiem wytłumaczyć koledze elsat czym się różni obsługa menu
od wywołania procedury klawiszem , bo tu jak ktoś nie wie jak co działa to nigdy nie zrozumie.

Kolego elsat cieszę się że się uczysz C , nie wiem tylko skąd ci do głowy przyszło by mi to proponować ??
uważam to za nietakt z twojej strony , nie wiem dlaczego zawsze masz jakieś ale do mojej osoby i nie zamierzam tego dochodzić, na tym poziomie twojej wiedzy nie mamy po prostu o czym polemizować


Temat przenoszę bo to nie miejsce na niego.

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 kwi 2012, o 01:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27306
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

daros_15 napisał(a):
Widzę, że cała dywagacja skończyła się w sposób identyczny jak na innych forach...
Uczę się programowania w C i staram się to zaimplementować na stworzony układ. Ale żeby zacząć pisać, musze wiedzieć w jakim kierunku podążać. Skoro są tysiace metot to poproszę o kilka. Dlatego jako przykład załączyłem plik z "jakimś tam" MENU. Może ktoś ze zgromadzonych wytłumaczy co autor miał na myśli?


A ja myślę, że kolega teraz przesadza. W zupełności bardzo dobrze napisał wyżej SunRiver. Ja powiedziałbym w zasadzie jota w jotę to samo - a nawet mówiłem wyżej o kartce papieru i zaplanowaniu

Bardzo chętnie pomagam i ja ale też inni na tym forum - i trochę to nieładnie tak się odnosić do nas bez zdania racji.... Najłatwiej się obrazić i wyjść

co najgorsze - staramy ci się uświadomić że nie ma uniwersalnej metody na MENU. Ale widzę że to do ciebie mocno nie dociera - bo zamiast wczytać się w to co piszemy - ty nadal swoje - że jak ci ktoś nie poda gotowca (którego zresztą nikt nie ma) .... albo ktoś za ciebie co gorsza przeanalizuje jakiś tam kod to znaczy że to kolejne brzydkie forum

przykro mi - ale to nie tak

ja po pierwsze nie zajmuję się analizą cudzych kodów - nie mam na to czasu u już. Jeśli to dla ciebie ma być pomoc - to rzeczywiście tu jej w takiej postaci nie znajdziesz.

Żeby otrzymać pomoc, trzeba też niestety nauczyć się zadawać pytania. A przede wszystkim bardziej je konkretyzować i problem podzielić na mniejsze kawałki - zresztą ja staram się tego uczyć w swojej książce.

Żeby nie być gołosłownym to powiem że w drugiej części mojej książki będą pewne ciekawe informacje na temat tego jak można wydajnie pracować nawet ze zwykłymi alfanumerycznymi wyświetlaczami LCD. Zajawkę masz na moim blogu:

http://mirekk36.blogspot.com/2012/02/lc ... fekty.html

poczytaj i obejrzyj to - polecam

poza tym nawet w mojej pierwszej książce masz wstęp do systemów czasu rzeczywistego - czy zainteresowałeś się tym ? przeszedłeś te ćwiczenia ????????????????????????????

jeśli nie to polecam - bo po ich przejściu już ci się w głowie dużo rozjaśni - a tymczasem zadajesz pytania typowe dla wielu początkujących, którzy nie zdając sobie sprawy z tego co to MENU - liczą na jakieś uniwersalne gotowe rozwiązanie.

Nie zdziwię się jak niedługo ukaże się jakaś nowa książka na temat C dla procków - w której na pierwszej stronie wielkimi literami będzie napisane dla REKLAMY - nauka tworzenia MENU - po czym w środku - jak zwykle okaże się wielka LIPA - albo znajdziesz tam tego typu kod źródłowy jaki sam załączyłeś - i będziesz dalej chodził po różnych forach żeby ci go ktoś wytłumaczył

czy nie lepiej uczyć się po kolei i dojść do tego co tu piszemy że MENU to żaden problem - tylko trzeba to sobie rozpisać ładnie ...... ale hmmm niestety - ta sugestia pada już trzeci raz a do ciebie w ogóle nie dociera :(

Oczywiście gdy będziesz pisał swoje własne MENU - napiszesz nam jak zamierzasz to robić, pokażesz jakieś fragmenty kodu które sprawiają ci kłopot to gwarantuję ci że ja ale pewnie nie tylko ja - przyjdziemy od razu z chęcią i pomożemy rozwiązywać takie konkretne zagadki i kłopotliwe dla ciebie sytuacje

po to jest to forum

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 maja 2012, o 17:51 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 21 kwi 2012
Posty: 5
Pomógł: 0

Witam.
Mam mały problem z obsługą klawisza. Wogóle brak reakcji. ponizej fragment kodu:


Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Dlaczego nie działa wykrywanie wciśniętego przycisku OK?




Czyżby klawisz SYNTAX do zamieszczania kodów się zepsuł ??
myślę że nie -- Poprawiłem tak chyba lepiej widać prawda :) --- SunRiver



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 maja 2012, o 18:24 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 lut 2012
Posty: 344
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 11

kolego daros_15 wykrywanie wciśnięcia przycisku należy robić w pętli nieskończonej

przykład

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Aha i jeszcze jedno staraj się używać takiego sprawdzania wciśnięcia przycisku bez używania makra if_bit_is_clear bo nie wygląda to zbyt dobrze, lepiej zrób tak jak jest w przykładzie ok?

Pozdrawiam Michał!



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 maja 2012, o 18:26 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

Ot właśnie zajęty byłem poprawianiem widoczności w poście kol. daros_15 i mnie uprzedziłeś kol. MichalXY :)

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2012, o 20:55 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 21 kwi 2012
Posty: 5
Pomógł: 0

To mam jeszcze jedno pytanko, jaka wartość przyjmie zmienna key1 w tym przypadku (jaką wartość początkową ma PINC?):

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2012, o 21:10 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 lut 2012
Posty: 344
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 11

Kolego daros_15 key1 nie jest zmienną a definicją wyrażenia !(PINC & (1<<0)) to po pierwsze...

Po drugie ta definicja nie przyjmie żadnej początkowej wartości tylko jest potrzebna do sprawdzenia czy został wciśnięty przycisk. A już na sam koniec PINC jest na początku ustawiony na 1, ponieważ jak byśmy ustawili 0 to okazało by się że przycisk jest już wciśnięty(czyli jednym słowem PINC jest zwarty do masy).



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2012, o 21:30 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 21 kwi 2012
Posty: 5
Pomógł: 0

Skoro wykonywane są operacje bitowe więc wyrażenie musi przyjmować jakąś wartość....
Ale nieważne, już wiem o co chodzi. Ale mimo to dzięki :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2012, o 21:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2012
Posty: 193
Pomógł: 6

Tu sa definiowane... wykonywane są w miejscu gdzie użyjesz key1 (np. sprawdzając jego wartość...)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 14 maja 2012, o 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27306
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

daros_15 napisał(a):
To mam jeszcze jedno pytanko, jaka wartość przyjmie zmienna key1 w tym przypadku (jaką wartość początkową ma PINC?):

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Wartość początkowa PINC jest badana dopiero w trakcie wykonywania tego warunku, zatem wartość wyrażenia nie ma żadnej wartości początkowej ustalonej - ona się ustali w trakcie wykonywania tego wyrażenia przez procek. Zostanie po prostu dopiero w tym momencie odczytana zawartość rejestru wejściowego PINC.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO