Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 28 lis 2024, o 22:49

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lis 2013, o 15:52 
Użytkownik

Witajcie wszyscy.
Jestem początkujący w programowaniu - co prawda TurboPascala miałem na studiach, ale to było wieki temu - ale od paru miesięcy gdzie zacząłem przygodę z elektroniką zaciekawiłem się również procesorami m.in. AVR i parę tygodni temu poczyniłem pierwsze kroki w świat programowania C.
Przerobiłem już zapalanie się diod w Atmedze. Za pomocą świetnego filmu mam już rozpracowany pomiar napięcia i działa to świetnie więc teraz czas na resztę programu.
Zaplanowałem zrobić kontroler oparty na Atmedze8A do sterowania grzałkami w funkcji nasłonecznienia.
Są generalnie 3 pomysły lub mix (1 z 2 i 1 z 3):
1. Załaczanie kaskadowe grzałek
2. Sterowanie napięciem za pomocą automatycznego PWM (takie sterowanie wypełnieniem PWM, aby utrzymać zadane napięcie - które da wyciągnie maksymalną moc z paneli)
3. Sterowanie napięciem w oparciu o algorytmy MPPT (w zasadzie jak wyżej z tym, że nie będzie utrzymywało stałe napięcie tylko utrzymywało maksymalną moc pobieraną z solarów).

Elektronicznie w zasadzie już mam gotowy i przetestowany układ z wykorzystaniem Mosfetu N,(schemat zamieszczę wkrótce), ale pozostaje kwestia oprogramowania Atmegi.
Zapytacie po co robić te 3 punkty skoro MPPT jest najlepsze. Otóż przeprowadziłem parę doświadczeń i nie jestem tego taki pewien. Mam trzy panele identyczne oraz 3 identyczne grzałki (no w miarę identyczne) - za pomocą Atmegi chcę podłaczyć wszystkie 3 układy i sprawdzić ich "wydajność"
Miałem jeszcze poczekać z założeniem wątku, aż rozwiążę pierwszy przypadek, ale może niepotrzebnie wyważam drzwi - i ktoś już z Was robił coś podobnego i może doradzić.

AD1. Odnośnie kaskady grzałek to trzeba zrobić tablicę przyporządkowania.
Rozrysowałem układ podłączenia grzałek. Dla 3 grzałek sterowanych przekaźnikiem istnieje 6 możliwości ustawienia ich.