Witam! W skrócie wpadłem na szalony pomysł: Jestem początkujący i chcę użyć kamery do mojego projektu (bez pośrednictwa komputera). Zanim ktokolwiek zwróci mi uwagę, że to porywanie się z motyką na Słońce w moim przypadku, to informuję, że zdaję sobie z tego sprawę. Stawiając sobie bardzo dalekie cele, szybciej motywuję się do nauki. Wiem co chcę uzyskać, wiem jakie parametry są dla mnie ważne, lecz często przeglądając datasheety poszczególnych podzespołów trafiam na problem: nie potrafię oszacować, jakie parametry powinien mieć dany element. W tym wpisie pokażę czego się dowiedziałem oraz czego nie udało mi się dowiedzieć.
Czego potrzebuję: Idealnie odczyt 60 klatek/s 720p w kolorze przy pomocy (przykładowa kamerka) ov5640.
Początkowo dla zaznajomienia się z kamerką oczywiście chciałbym używać niższych rozdzielczości i szybkości, ale docelowo chcę uzyskać powyższe wyniki. Odczyt może być bez przekazywania obrazu na ekran + nie zamierzam go nagrywać. Docelowo chciałbym przechowywać maksymalnie kilka klatek obrazu w pamięci do porównywania ich i wykrywania krawędzi itp.
Zanim wszedłem w temat dokładniej, wyobrażałem sobie to tak: Kamera ma mały układ cyfrowy, który podaje kolejno wartości dla każdego pixela w układzie określonym przez jakąś normę, po pojedyńczym kablu. Z tego co wiem, tak wygląda przesył danych z kamer z wyjściem composite video, jednak szumy analogowego sygnału mocno zniszczyłyby obraz i utrudniły pracę mikrokontrolerowi nad obrazem.
Kamery w formie widzianej z telefonów mają dużo różnych pinów, głównie cyfrowych. Synchronizacja pionowa, pozioma, dodatkowe ustawienia typu gamma, piny do synchronizacji zegara oraz IIC do transmisji danych itp.– do znalezienia w nocie. Dowiedziałem się również o kompresowaniu sygnału, by odpowiednie komponenty nadążały z nadawaniem i odbieraniem – i tu się między innymi blokuję: