Witam wszystkich ostatnio skonstruowałem przerywacz który będzie służył mi do motoru (kierunkowskazy) jest jedynie jeden problem gdy na wyjściu podłączyłem żarówkę to ona ładnie mruga co 1sekundę lecz nie gaśnie do końca jak można to ograniczyć by wygasała do końca ? Dodaję schematy.
Chodzi o to, że masz cały czas przejście do tej masy. Zobacz, że prąd leci przez żarówkę, następnie rezystor i diodę. A chyba po to dałeś tranzystor, by to on zwierał lub rozwierał masę dla żarówki, co nie?
No rzeczywiście, ten 1 kilo zasila takim prądem tą żarówkę że hej
krzysiek96 ściągnij sobie kalkulator do 555 (programów do tego jest mnóstwo na necie) i sprawdź jaki powinieneś mieć przebieg wyjściowy- układ z diodami jest aplikacją tego US w którym dowolnie ustalamy wypełnienie przebiegu wyjściowego- a to że żarówka się żarzy niekoniecznie oznacza że płynie przez nią prąd- to nie LED który gaśnie w ułamku sekundy.
No rzeczywiście, ten 1 kilo zasila takim prądem tą żarówkę że hej
krzysiek96 ściągnij sobie kalkulator do 555 (programów do tego jest mnóstwo na necie) i sprawdź jaki powinieneś mieć przebieg wyjściowy- układ z diodami jest aplikacją tego US w którym dowolnie ustalamy wypełnienie przebiegu wyjściowego- a to że żarówka się żarzy niekoniecznie oznacza że płynie przez nią prąd- to nie LED który gaśnie w ułamku sekundy.
Dobrze piszesz, poza tym wystarczy odłączyć diodę LED i już będzie wiadomo czy to przez nią zamyka się obwód żarówki.
Niestety teraz nie mam możliwości by to sprawdzić ale w najbliższym czasie postaram się dać wam odpowiedź. To co mogę dziś zrobić to dodam wam filmik jak to widać
Ty masz tam za dużą częstotliwość. Zlikwiduj diody, daj kondek między 6 a masą na poziomie 10uF, rezystory między 6 i 7 oraz między 7 i 8 rzędu 47k i masz częstotliwość w przybliżeniu 1Hz z wypełnieniem 50%
39. Każdy pojazd samochodowy, z wyjątkiem tych, którymi kierujący mogą za pomocą ręki dawać sygnały o zmianie kierunku ruchu, widoczne ze wszystkich stron dla innych użytkowników drogi, powinien być wyposażony w stałe kierunkowskazy ze światłem migającym barwy żółtej samochodowej, umieszczone parami na pojeździe oraz widoczne w dzień i w nocy dla użytkowników drogi zainteresowanych ruchem pojazdu. Częstotliwość migania tych świateł powinna wynosić 90 błysków na minutę z tolerancją ±30.
Czyli w praktyce 1-2Hz z wypełnieniem 50% +/-15% Dodatkowo układ zbudowany na '555 w taki sposób nie daje Ci żadnej kontroli nad prawidłową pracą kierunkowskazów. Wbrew pozorom nie jest to taki zwykły migacz. Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego na drodze wszystkie kierunkowskazy działają podobnie, a czasami zdarzy się taki szybko mrugający jak ten Twój na filmie? Otóż jest to w mniej skomputeryzowanych samochodach sygnalizacja dla kierowcy (bo kontrolka też mruga szybciej) że któraś z żarówek nie działa i spadł ustawiony prąd w instalacji kierunkowskazów. Oczywiście nie każdy z kierowców o tym wie, ale to już inna kwestia. Teraz komputery pokładowe pokazują którą żarówkę należy wymienić i nawet serwis wie, że taka wymiana miała miejsce, ale to już inny temat. Dodatkowo układ musi być stabilny temparaturowo, umożliwiać pracę ciągłą!!! (światła awaryjne) itp. Sugerowałbym Ci na pewno zmianę parametrów układu jak radzi matrix aby uzyskać przebieg zgodny z normą, jeśli nawet nie zastosowanie aplikacji dedykowanej czy zakup gotowego przerywacza w sklepie motoryzacyjnym za 10zł. Jeśli pozostaniesz przy własnej konstrukcji, a jest to jak piszesz do motocykla to nie zapomnij o zabezpieczeniu przed wilgocią całego obwodu i PCB! Dodatkowo możesz się zapoznać z tym plikiem, gdzie przedstawione są wymagania jakie stawia się parametrom przerywacza i tolerancje.
Droga to nie żarty ... jak widzę te wszystkie choinki jakie się dzieją w doczepianych przyczepkach to aż krew zalewa, większość oczywiście powstaje przez zaniedbania stanu gniazd gdy przyczepka podczepiana jest raz na 5 lat bez sprawdzenia ... albo jeszcze gorzej ... sprawdzone i świadomy kierowca jedzie - przecież to tylko 5km - jeden raz jadę więc spoko Pomyśl jakie konsekwencje może mieć niedziałający tylny lewy kierunkowskaz dla Ciebie!!! Jeździsz motocyklem to powinieneś być tego świadomy! Chcesz skręcić w lewo z drogi ... sygnalizujesz (przynajmniej tak Ci się wydaje) ... zwalniasz bo przecież chcesz skręcić... kierowca za Tobą nadal nie wie dlaczego zwalniasz ... przed Tobą pusta droga więc kierowca za Tobą szykuje się do wyprzedzania ... nadal nic nie nadjeżdża z naprzeciwka ... i jeśli jesteś uważny to zauważysz że jesteś wyprzedzany i nie wykonasz manewru, ale jeśli nie ...
Dobrze Ci życzę Krzysiek (imienniQ ), dlatego w tym przypadku zanim zdecydujesz się na zamontowanie tego czaru to miej chociaż 99% pewności, że układ zadziała za KAŻDYM razem, w każdych warunkach!
_________________ Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET
Jeśli tak proponujecie... tyle przeróbek to chyba zostanę przy wersji kupna gotowego przerywacza i będę tak jakby bezpieczny na drodze jeśli uda mi się przerobić ten układ to wykorzystam go do czegoś innego ale z kierunkowskazami się wstrzymam. Dam znać jak wstawię filmik z poprawionym układem, jeśli nie to będę prosił was o pomoc
Mogę się pochwalić odlutowałem LED a tu pyyyk i żarówka gaśnie ładnie do końca Niestety jakość .... ehh ale nie ma to jak telefony zastępcze lub służbowe http://www.youtube.com/watch?v=Z1jYVVaQo_k
_________________ Short_Change_Hero
Ostatnio edytowano 26 wrz 2013, o 12:33 przez comboro, łącznie edytowano 2 razy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników