The River napisał(a):
ale w moim przypadku akurat float jest potrzebny bo wyliczam prędkość w [cm/s] poprzez dzielenie dwóch liczb zmiennoprzecinkowych (z czego jedna jest dana a druga ulega zmianie) więc siłą rzeczy wynik też musi być zmiennoprzecinkowy, a niestety tego co jest po przecinku nie mogę zgubić bo właśnie dokładność do co najmniej dwóch miejsc gra tutaj kluczową rolę.
No właśnie w tak prostych przypadkach w ogóle nie trzeba floatów, uwierz mi
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
a jest to mega prosty przypadek i wszystko można zrobić na całkowitych ... jak ??
przemnóż sobie zmienne razy tyle ile masz miejsc po przecinku plus jeszcze ze dwa na zapas
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
... i rób dzielenia, mnożenia, dodawania, odejmowania co zechcesz na takich dużych liczbach całkowitych, jak skończysz to ..... to odzyskaj to co po przecinku - zajrzyj do rozdziału o ADC w książce i zobacz jak
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
prosto ...
floaty są potrzebne ... hmmm no ale może wtedy gdy w grę zaczynają wchodzić jakieś sin, cos, tg, ctg itp .... ale i w takich przypadkach da się obejść czasem bez floatów bo wtedy można sobie stablicować wartości sinusa, cosinusa itp
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
i znowu wszystko puścić na całkowitych ...
dzięki czemu masz SZYBCIEJ i MNIEJ kodu - i to nie troszkę a ZDECYDOWANIE mniej
------------------------ [ Dodano po: 1 minucie ]tzn tylko nie zrozum mnie źle - jak masz np ATmega128 i po kompilacji zostaje ci jeszcze 80kB wolnego miejsca we Flash a do tego na szybkości nie zależy - to po co się przejmować - wtedy floaty można używać do woli
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
_________________
zapraszam na blog:
http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj
Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV
www.youtube.com/mirekk36 ]